قصرهای تاریخی آلمان

قصرهای تاریخی آلمان

جدیدترین مطالب گردشگری

گردشگرانی که به آلمان سفر می‌کنند اکثرا مشتاق دیدن قصرهای تاریخی آلمان‌اند. کاخ‌هایی رویایی که روزی شاهان و ملکه‌های تاریخ در خود جای داده بودند. بناهایی لوکس با معماری باشکوه که حتی از راه دور هم جلب توجه می‌کنند. معماری منحصر به فرد متنوع کاخ‌های آلمان کاری کرده تا الگو مهندسان در سراسر دنیا باشند. بد نیست تا با مشهورترین آن‌ها آشنا شویم.

مشهور ترین قصرهای آلمان


قلعه نوی شوان شتاین


یکی از معروف‌ترین قصرهای تاریخی آلمان قلعه نوی شوان شتاین نام دارد. ساخت این کاخ بزرگ در نزدیکی شهر فسن قرار گرفته فیلم زیبای خفته از آن الهام گرفته است. بنای رویایی و جذاب قلعه نوی شوان شتاین در دهه 1800 میلاد ساخته شد و محل سکونت شاه لودیگ دوم بود. نقاشی‌های زیبا، تابلوهای بزرگ، پنجره‌های طراحی شده و سقف خوش رنگ و لعاب قلعه نوی شوان شتاین هوش از سر هر گردشگری می‌برد. این بنا گرچه دارای طراحی قرون وسطایی است اما فناوری‌های مدرن در آن به کار رفته است. سیستم گرمایشی و سرویس بهداشتی کاربردی از جمله بخش‌های مدرن قلعه نوی شوان شتاین است. سالانه بیش از 1 میلیون گردشگر از این بنا دیدن می‌کنند.


قلعه مسپل برون


از دیگر مشهورترین قصرهای تاریخی آلمان می‌توان به قلعه مسپل برون اشاره کرد. این بنا در قرن 16 میلادی توسط یک شوالیه رده بالا و درون آب ساخته شده است. این دژ خصوصی در نزدیکی جنگل اسپسارت واقع شده و چندان هم شبیه به دژهای آلمانی نیست. بنای سنگی، برج‌های دیدبانی، اصطبل و محراب از جمله بخش‌های قلعه مسپل برون است. این قلعه که در ابتدا دوران رنسانس ساخته شده به دلیل قرار گرفتن در آب از گزند دشمنان در امان بوده است و حالا توسط وراث اداره می‌شود. اگر روزی راهی آلمان شدید حتما سری به آنجا بزنید.

قصرهای آلمان


قلعه وارتبورگ


اگر کمی اهل مطالعه باشید مارتین لوتر رهبر سابق پروتستان‌های اروپا را می‌شناسید. او برای مدتی در قلعه وارتبورگ ساکن بود تا خود را از آسیب تهدیدات پاپ حفظ کند. این دژ که در قرن 11 تاسیس شده محل ترجمه کتاب مقدس به زبان آلمانی بوده است. ناگفته نماند که قلعه وارتبورگ برای مدتی نیز محل اسکان شاعران دوره رنسانس بوده است. پله‌های بلند، برج‌های تاریک و بخش‌های گوناگون این بنا مرمت شده‌اند و مورد بازدید قرار می‌گیرند. همچنین قلعه وارتبورگ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و شهرتی جهانی دارد.


قلعه شورین


از دیگر قلعه‌های آلمان می‌توان به شورین اشاره کرد که در نزدیکی دریاچه‌ای به همین نام ساخته شده است. این بنا در گذشته محل زندگی خاندان سلطنتی مکلن بورگ بوده است و امروزه به عنوان موزه قابل بازدید است. برج‌های بلند، اتاق‌های وسیع، سقف بلند و ستون‌های متعدد قلعه شورین باعث شده تا این بنا مرموز به نظر برسد. به طوری که عده‌ای بر این باورند که در آنجا روح سرگردان سکونت دارد! امروزه مجسمه هنرمندان اروپایی و آثار هنری استادان آلمانی و هلندی در آنجا قابل مشاهده است.

 قصرهای تاریخی آلمان


قلعه هایدلبرگ


در ارتفاع 80 متری کوهی سرسبز بنایی به نام قلعه هایدلبرگ قرار دارد که یکی از دیدنی‌ترین کاخ‌های آلمان است. این بنا هم معماری باشکوهی دارد و هم منظره‌ای دل‌انگیز! حیاط وسیع، سقف بلند و بخش‌های گوناگون آن باعث شده تا بتوانید ساعت‌ها در این بنا گردش کنید. همچنین از پنجره‌ها می‌توان چشم‌انداز باشکوه قصر را دید و از تماشای دشت و کوهستان لذت برد. قلعه هایدلبرگ در طول جنگ‌های مختلف آسیب دید و مرمت شد و امروزه مورد بازدید قرار می‌گیرد.


قلعه هوهن شوانگاو (کاخ شاهزاده)


قلعه هوهن شوانگاو در گذشته ویرانه‌ای وسیع بود که توسط پادشاه بایرن ماکسیمیلیان دوم کشف شد. او که عاشق این بنای زیبا شده بود آن را مرمت کرد و در آن ساکن شد. این دژ به کاخ تابستانی شاهزاده تبدیل شد و بعد از مرگ وی به پسر او به ارث رسید. امروزه این بنا به عنوان یکی از دیدنی‌های آلمان شناخته می‌شود که در منطقه‌ای بکر و خوش آب و هوا تبدیل شده است. همچنین تورهای متعددی از آن بازدید می‌کنند.

قصرهای معروف آلمان


سفر به آلمان و دیدن زیبایی‌هایش


قصرهای تاریخی آلمان کم نیستند و در این مقاله مشهورترینشان را معرفی کردیم. اگر روزی بخت با شما یار شد و راهی این کشور شدید حتما به بازدید از آن‌ها بروید. برای آگاهی از شرایط تورهای اروپایی آرامش سفر کافیست با شماره‌های موجود در سایت تماس گرفته و با همکاران ما صحبت کنید.ََ

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS