دیدنی های پرتغال

دیدنی های پرتغال

جدیدترین مطالب گردشگری

کشور پرتغال یکی از زیباترین و ارزان‌ترین کشورهای اروپایست و در جنوب غربی قاره اروپا قرار گرفته است. جاذبه‌های توریستی پرتغال هرکدام نشان از فرهنگ غنی این سرزمین دارد و هر گردشگری را به وجد می‌آورد. این کشور با اسپانیا همسایه است و آب و هوایی مدیترانه‌ای دارد. به همین دلیل جان می‌دهد برای تفریحات دریایی و خوشگذارنی. در این مقاله اصلی‌ترین جاهای دیدنی این کشور را معرفی می‌کنیم.

لیسبون

مگر می‌شود به پرتغال سفر کرد و به دیدن پایتخت این کشور نرفت؟ لیسبون از جمله جاهای دیدنی پرتغال است که محله‌های رنگارنگی دارد. کوچه‌های سنگ فرش، بناهای تاریخی متعدد و رستوران‌های بین المللی کاری کرده تا لیسبون به توریستی‌ترین شهر پرتغال تبدیل شود. از معروف‌‌ترین جاهای دیدنی این شهر می‌توان به قلعه سنت جورج، صومعه جیرونیموس، موزه کالوست، موزه ملی هنر، موزه شرق و برج بلم اشاره کرد. همچنین کلیساهای لیسبون در نوع خود تماشایی‌اند.

جاهای دیدنی پرتغال

صومعه مسیح

در شهر ساحلی تومار صومعه‌ای وجود دارد که در سال 1160 بنا شد. در آن زمان این بنا جایی به عنوان دفتر مرکزی شوالیه‌های تمپلار بود و امروزه به مکانی توریستی تبدیل شده است. در تزئینات صومعه مسیح از نمادهای مذهبی و مجسمه‌های باشکوه استفاده کرده‌اند. پله‌های مارپیچ این بنا نیز شما را به یاد فیلم‌های هالیوودی می‌اندازند و جلوه‌ای خاص دارند. صومعه مسیح از لحاظ معماری بسیار با ابهت است و هر بازدیدکننده‌ای را به وجد می‌آورد.

قلعه گیماریس

در حوالی شهر لیسبون دژی بزرگ به نام قلعه گیماریس وجود دارد که به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این بنا در قرن 10 میلادی ساخته شد و کاربری نظامی داشت. از جمله بخش‌های آن می‌توان به زیارتگاهی در خارج از قلعه، اصطبل، برج‌های دیدبانی، تالار و انبار اشاره کرد. معماری قلعه گیماریس در نوع خود بسیار تماشایی است و از دور نیز باشکوه به نظر می‌رسد.

دیدنی های پرتغال

برج روحانیون

در شهر پورتو برجی بزرگ به اسم برج روحانیون وجود دارد که از جمله مشهورترین دیدنی های پرتغال است. این برج 75 متر ارتفاع دارد و مشرف به کل شهر است. برج روحانیون در قرن 18 توسط نیکولای نسونی ساخته شد و 200 پله دارد. گرچه بالا رفتن از تمام ان سخت است اما ارزشش را دارد! زیرا می‌توانید از آنجا چشم‌انداز باشکوه به کل شهر را ببینید.

کلیسا جامع و معبد رومی SE

اوورا یکی از قدیمی‌ترین شهرهای پرتغال است و کلیسایی جامع را در خود جای داده است. این کلیسا با ترکیب معماری سبک گوتیک و باروک ساخته شده است و جلوه‌ای رویایی دارد. حیاط وسیع، برج‌های بلند، پنجره‌های بزرگ و ستون‌های بزرگ از جمله ویژگی‌های کلیسا جامع و معبد رومی SE است. در حوالی آن نیز معبدی رومی قرار دارد که در قرن 2 و 3 میلادی تاسیس شده و زیبایی خاصی دارد. این مجموعه به عنوان میراث یونسکو به ثبت رسیده است و گردشگران بین المللی از آن بازدید می‌کنند.

کاخ صومعه ملی مافرا

کاخ صومعه ملی مافرا در شهر مافرا از دیگر جاذبه‌های گردشگری پرتغال است. این بنا معماری فوق العاده‌ای دارد و هر گردشگری را به وجد می‌آورد. این کاخ در سال 1717 ساخته شد و در ابتدا قرار بود صومعه‌ای ساده باشد. اما بعدها توسط پادشاه ژوئو پنجم به شکوه آن افزوده شد. از جمله اصلی‌ترین بخش‌های کاخ صومعه ملی مافرا می‌توان به کتابخانه آن اشاره کرد که بیش از 40هزار عنوان کتاب نفیس را در خود جای داده است. همچنین در آنجا می‌توان کتب چوبی را دید که به سبک روکوکو ساخته شده‌اند و از جمله مهم‌ترین نسخ خطی ادبیات اروپا به شمار می‌آیند.


جاذبه های پرتغالکلیسای سانتو آنتونیو و موزه شهرداری

از دیگر جاذبه‌های توریستی پرتغال می‌توان به کلیسای سانتو آنتونیو و موزه شهرداری اشاره کرد. این مجموعه در شهر لاگوس قرار گرفته و آثار تاریخی منطقه را در خود جای داده است. کلیسای سانتو آنتونیو در نوع خود معماری منحصر به فردی دارد و از دیدنش شگفت‌زده می‌شوید. همچنین محراب آنجا به زیبایی هرچه تمام‌تر نقاشی شده است.

دیگر جاهای دیدنی پرتغال

  • قلعه سیلویس
  • آکواریوم لیسبون
  • سواحل لیسبون
  • کلیسای مسیح منجی
  • رشته کوه‌های ژرز

سفر به پرتغال زیبا

اگر دوست دارید تا از نزدیک به بازدید از جاهای دیدنی پرتغال بروید آرامش سفر برایتان پیشنهادات ویژه‌ای دارد. تورهای اروپایی ما شامل سفر به کشورهای مختلف است و خدمات خوبی دارند. همچنین در پروسه اخذ ویزا تیم ما در کنار شماست. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره تماس بگیرید.

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS