غذاهای ایتالیا

غذاهای ایتالیا

جدیدترین مطالب گردشگری

غذاهای ایتالیا از لحاظ تنوع در طعم و بو اصلا قابل مقایسه نیستند. هم با طعم باورنکردنیشان شما را جادو می‌کنند و هم با شکل و شمایل خوبشان. تقریبا با هر سلیقه‌ای که باشید می‌توانید خوشمزه‌ترین غذاها را در ایتالیا پیدا کنید. فقط کافیست درباره آن‌ها اطلاعات کسب کنید. در این مقاله محبوب‌ترین غذاهای این کشور افسانه‌ای را به شما معرفی می‌کنیم.

پیتزا مارگاریتا

پیتزا مارگاریتا یکی از محبوب‌ترین غذاهای ایتالیا است که برای اولین بار در شهر ناپل در جنوب ایتالیا درست شد. این غذای محبوب به افتخار ملکه ایتالیا مارگاریتا ماریا ترزا نامگذاری شده است. در طبخ آن از خمیر پیتزا، پنیر موزارلا، گوجه فرنگی و سبزیجات استفاده می‌شود. پیتزا مارگاریتا یکی از اصلی‌ترین غذاهایی است گردشگران تور ایتالیا تست می‌کنند.

غذاهای ایتالیایی

پاستا فتوچینی آلفردو

از دیگر محبوب‌ترین غذاهای ایتالیایی می‌توان به پاستا فتوچینی آلفردو اشاره کرد. این غذا برای اولین بار در دهه 1920 در شهر رم سرو شد و حالا یکی از پرطرفدارترین‌ها است. در تهیه پاستا فتوچینی آلفردو از خامه، آرد ذرت، جوز هندی، ماکارونی و پیاز جعفری استفاده می‌کنند. این غذا خوراکی خوبی برای شام است و قیمتی اقتصادی دارد.

پاستا فارفاله

از دیگر غذاهای محبوب ایتالیا می‌توان به پاستا فارفاله اشاره کرد. این غذای لذیذ در قرن 16 اختراع شد و در میان ساکنین شمال ایتالیا طرفداران زیادی دارد. پاستا فارفاله ترکیبی از مارچوبه، لیمو ترش، گوشت گاو، سینه مرغ، جوز هندی، کره، خامه و پنیر پارمزان است. این غذای لذیذ برای مهمانی‌ها گزینه خوبی است و طعمی عالی دارد. همچنین در کنار آن انواع نوشیدنی سرو می‌شود که تجربه خوبی برای گردشگران رقم می‌زند.

اسپاگتی با عصاره کالتفیش

این غذای عجیب حسابی شما را سوپرایز می‌کند. اسپاگتی با عصاره کالتفیش رنگ تیره‌ای دارد که دلیل آن هم استفاده از جوهر موجودی نرم تن به اسم مولوسک است. این جوهر به غذا تزریق می‌شود و شکل و شمایل آن را عوض می‌کند. اصالت اسپاگتی با عصاره کالتفیش به منطقه سیلسی ایتالیا برمی‌گردد و استفاده مداوم آن اعتیادآور است.

اسنک‌های کوچک ونیزی

یکی دیگر از غذاهای ایتالیایی چیتی (اسنک‌های کوچک ونیزی) نام دارد. این غذای محبوب طعم ترکیب سبزی‌های فصلی و ماهی را می‌دهد و هر فردی را به وجد می‌آورد. در تهیه چیتی از ماهی، فلفل دلمه‌، روغن زیتون، خامه، سس خردل، فیله مرغ و قارچ استفاده می‌کنند. این غذای دوست‌داشتنی در عین رنگارنگ بودن قیمتی اقتصادی هم دارد و در کافه‌های شهر می‌توانید آن را سفارش دهید.

غذاهای ایتالیایی

راویولی

اگرگیاهخوار هستید راویولی را به گردشگران پیشنهاد می‌کنیم. این غذا به دوران امپراطوری روم برمی‌گردد و شکلی شبیه به بالشتک‌های کوچک دارد. درون آن نیز با اسفناج، تخم مرغ، شیر، آرد، سس سفید و روغن پر می‌شود. راویولی غذایی سبک است و به عنوان شام یا میان وعده می‌توان آن را مصرف کرد. همچنین اگر دنبال غذایی مقرون به صرفه هستید ما به شما راویولی را پیشنهاد می‌کنیم.

پروشوتو

اگر شیفته غذاهای گوشتی هستید پروشوتو را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این غذا شامل برش‌های نازک گوشت است  که با دقت فراوان برش داده شده‌اند. این غذا می‌تواند با گوشت خوک یا گاو درست شود و در تهیه آن از سبزیجات استفاده می‌شود. نان باگت، روغن زیتون، سیر، گوجه فرنگی، ریحان تازه، ادویه و پنیر موزارلا از دیگر ترکیبات پروشوتو است. این غذا بسیار پرطرفدار است و مورد توجه گردشگران بین المللی قرار می‌گیرد.

غذاهای ایتالیا

پیتزا مرغ و قارچ

مگر می‌شود به ایتالیا سفر کرد و طعم پیتزا مرغ و قارچ آنجا را نچشید؟ این پیتزا با سینه مرغ، سوسیس، پیاز، قارچ، سیر، آرد، ذرت، فلفل دلمه، آویشن و جعفری درست می‌شود. همچنین در کنار آن انواع نوشیدنی سرو می‌شود که شما را سیر می‌کند. پیتزا مرغ و قارچ شهرتی بین المللی دارد و اکثر گردشگران در سفر به ایتالیا آن را امتحان می‌کنند.

غذاهای معروف ایتالیایی

  • پیتزا سبزیجات
  • پیتزا پپرونی
  • پیتزا ناپولی
  • پاستا گوجه فرنگی و شابانک
  • پاستا مو فرشته

غذاهای محبوب ایتالیایی

دسرهای معروف ایتالیایی

  • تیرامیسو
  • پاناکوتا
  • بیسکویت فندق ایتالیایی
  • شیرینی خامه‌ای کانولی
  • تارت بستنی

غذا؛ بخش جدانشدنی سفر

سفر به ایتالیا بدون چشیدن طعم غذاهای ایتالیا شدنی نیست! چه قصد سفر به روم با تورهای اروپایی را داشته باشید و چه به صورت انفرادی آرامش سفر برایتان بهترین پیشنهادات را دارد. اخذ ویزا، رزرو تور، هتل، بلیط و بیمه مسافرتی از جمله کارهایی است که ما انجام می‌دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره با ما تماس بگیرید.

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS