جاهای دیدنی پراگ

جاهای دیدنی پراگ

جدیدترین مطالب گردشگری

جمهوری چک جاذبه‌هایی را در خود جای داده که هوش از سرتان می‌برد. جاهای دیدنی پراگ کم نیستند و هرکدام با شکوه و جلال خود شما را به روزهای دور و پرفراز و نشیب اروپا می‌برند. چه درباره این شهر کنجکاو باشید و چه قصد سفر با تور چک داشته باشید دانستن جاذبه‌های توریستی این دیار برایتان جالب خواهد بود. پیشنهاد می‌کنیم که این مقاله را از دست ندهید.

قلعه پراگ

در محله هاردکانی شهر پراگ قلعه‌ای جادویی قرارگرفته که در گذشته اقامتگاه پادشاهان بوده است. امروزه این بنا محل اقامت رییس جمهور چک است. قلعه پراگ مجموعه‌ای کامل از کاخ سلطنتی، چندین کلیسا، صومعه، برج دفاعی، باغ و اصطبل‌های سلطنتی است که برای گردشگران قابل توجه است. تالار بزرگ این قلعه راه‌پله‌های بزرگی دارد که برای استفاده شوالیه‌ها وسیع طراحی شده است. همچنین در باغ سلطنتی آنجا خانه‌های تابستانی وجود دارد که قابل بازدیدند. اگر روزی به پراگ سفر کردید حتما با تورهای گشت قلعه پراگ همراه شوید.

قلعه پراگ

موزه ملی

از دیگر دیدنی های پراگ موزه ملی است که بیش از 5 میلیون اشیا نفیس را در خود جای داده است. این موزه به بخش‌های جانورشناسی، مردم‌شناسی، باستان‌شناسی، حشره‌شناسی، هنر، موسیقی و غیره تبدیل شده است. در بخش باستان‌شناسی آنجا می‌توان آثاری از روم باستان، دوره برنز و دوره آهن مشاهده کرد. بنای این موزه نیز یک کاخ قدیمی است که فضایی باشکوه برای عکاسی دارد.

جاهای دیدنی پراگ

میدان قدیمی شهر

بافت قدیمی شهر پراگ با داشتن یک میدان قدیمی بزرگ جان می‌دهد برای ماجراجویی. این میدان بین میدان ونسلانس و پل چارلز قرار گرفته و دسترسی خوبی دارد. همچنین در حوالی آن چندین مجسمه باستانی و بناهای قدیمی وجود دارد که بسیار تماشایی‌اند. در کنار میدان قدیمی شهر برج‌های گوتیک، کلیسای کلمنتیوم، زندان قدیمی، ساعت نجومی و محله یهودیان قرار دارد. به همین دلیل بازدید از این منطقه می‌تواند یک روز از  سفرتان را به خود اختصاص دهد.

میدان پراگ

کلیسای جامع سنت ویتوس

یکی از بزرگ‌ترین کلیساهای اروپا در پراگ قرار دارد. این بنا یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی پراگ است که ساخت آن 525 سال به طول انجامید. معماری کلیسای جامع سنت ویتوس ترکیبی از رنسانس، گوتیگ و غیره است که شاید در کمتر جایی ببینید. در این کلیسا اسقف اعظم پراگ سکونت دارد و چند تن از پادشاهان دوره‌های قبل چک نیز در این مجموعه دفن شده‌اند.

کلیسای TYN و برج‌های دوقلو

این کلیسا در گذشته به بانو ما معروف بود؛ ولی بعد از آن به مخفف آن یعنی TYN تغییر نام داد. برج‌های دوقلو این بنا 80 متر ارتفاع دارند و از بالای آن‌ها می‌توان تمام نقاط شهر را دید. این بنا در قرن 14 میلادی ساخته شده است و بعدها سقف و برج‌ها به آن افزوده شد. در داخل کلیسا نیز آثار هنری در سبک‌های گوتیک، باروک و رنسانس وجود دارد که شما را با تاریخ و فرهنگ جمهوری چک بیشتر آشنا می‌کنند. کلیسای TYN در قرن 11 مورد استفاده تجار هم بود که برای تجارت به آنجا می‌آمدند.

جاهای دیدنی پراگ

ساختمان شهرداری

یکی از زیباترین بناهای پراگ ساختمان شهرداری است. این بنا در کنار کاخ پاچوفسکی قرار دارد و در سال 1912 ساخته شد. ورودی بنا یک در و نقاشی دیواری باشکوه دارد که آثار کلاسیک را نشان می‌دهد. همچنین فضای داخلی آنجا نیز شامل پنجره‌های رنگارنگ و نقاشی‌های خوش رنگ و لعاب است. همچنین چندین مجسمه را می‌توان در آنجا دید که مشهاهیر سده‌های گذشته را نشان می‌دهند.

کنیسه اسپانیایی

یکی از بزرگ‌ترین کنیسه‌های دنیا در پراگ قرار دارد. این بنای مقدس در محله یهودیان قرار گرفته و در سال 1868 ساخته شد. این ساختمان اولین عبادتگاه یهودیان پراگ بود و معماری چشم‌گیری دارد. پنجره‌های رنگارنگ، نقوش برجسته و طلایی از جمله جذابیت‌های کنیسه اسپانیایی است که شما را شگفت‌زده می‌کند. در بازدید از این بنا حتما دوربین عکاسی همراه داشته باشید زیرا قرار است تصاویر زیبایی به ثبت برسانید.

تپه پترین

در شهر پراگ تپه‌ای به نام پترین قرار دارد که از آنجا می‌توان کل شهر را دید. از آنجا به بافت قدیمی شهر، مینی برج ایفل، رصدخانه، صومعه و رودخانه تسلط دارید. در آنجا می‌توان به طور حرفه‌ای عکاسی کرد و از نسیم خنک لذت برد. تپه پترین دسترسی خوبی به کل شهر دارد و خاطرات خوبی را از تماشای کل شهر برایتان رقم می‌زند.

برج پودر

یکی دیگر از جاهای دیدنی پراگ برج پودر است. این برج در گذشته یکی از دروازه‌های اصلی شهر بود و در قرن 11 ساخته شد. سپس در قرن 15 بازسازی شد و در قرن 17 محل انبار باروت بود. برج پودر توسط یک پل به کاخ پادشاه ولادیسلاو دوم متصل می‌شود. در داخل آن نیز یک راه پله مارپیچ شامل 186 پله وجود دارد که به گالری منتهی می‌شود. برج پودر دید خوبی به کل شهر دارد و بازدید از آن را به همه گردشگران توصیه می‌کنیم.

دیدنی های پراگ

دیگر دیدنی های پراگ

  • خیابان هاولکسی
  • باغ ورتبا
  • پارک لتا
  • پل چارلز
  • میدان ونسلاس
  • کتابخانه ملی
  • باغ وحش پراگ
  • محله یهودی‌ها
  • دیوا لنون
  • کنیسه قدیمی
  • تئاتر ملی

سفر با پراگ؛ رویایی و خاطره‌انگیز

برای همراه شدن با تور پراگ پیشنهاد ما به شما تورهای اروپایی آرامش سفر است. همکاران ما در تیم پشتیبانی در کنار شما هستند تا خاطراتی فراموش‌نشدنی را تقدیمتان کنند. رزرو بهترین هتل‌ها، ایرلاین‌ها، اخذ ویزا و بیمه مسافرتی از جمله کارهایی است که برای همکارانمان انجام می‌دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره کافیست با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS