لیسبون کجاست؟

لیسبون کجاست؟

جدیدترین مطالب گردشگری

لیسبون پایتخت کشور پرتغال است که در جوار دریای اطلس قرار گرفته است. این شهر تاریخی در نوع خود بسیار تماشایی و دیدنی است و هر گردشگری را به وجد می‌آورد. لیسبون هم جاهای دیدنی زیادی دارد و هم آب و هوایی معتدل. به  همین دلیل گزینه خوبی برای تفریح در تمام ایام سال شمرده می‌شود.

لیسبون

لیسبون کجاست؟

لیسبون در غرب کشور پرتغال قرار گرفته و در ساحل اقیانوس اطلس ساخته شده است. رودخانه تاقوس از دل آن عبور می‌کند و فضایی مناسب برای قایق‌رانی و ماهیگیری ایجاد کرده است. لیسبون تاریخچه‌ای کهن دارد و عده‌ای عمر آن را با شهر رم برابر می‌دانند. این شهر از جمله قدیمی‌ترین شهرهای دنیاست که همچنان می‌توان بقایای تاریخی را در آن دید. لیسبون در طول تاریخ شاهد حکومت‌ها و پادشاهان زیادی بوده است و وقایع زیادی را به خود دیده است. همچنین در صنعت دریانوردی بسیار خبره بود و تجارت‌های زیادی از طریق آن انجام شد.

دیدنی‌های لیسبون

یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی لیسبون برج بلم است. این برج نظامی معروف شامل چندین اتاق است و در دل دریا ساخته شده است. از آنجا می‌تواند چشم‌انداز دریا و ساحل را دید و به تماشا غروب آفتاب نشست. برج بلم در سال 1983 ثبت جهانی شد و امروزه به عنوان موزه از آن بازدید می‌شود. محله آلفاما نیز از دیگر جاذبه‌های توریستی لیسبون است. این محله یک منطقه باستانی است که معماری قرون وسطایی را در خود نگه داشته است. منطقه آلفاما جایی عالی برای گشت و گذار و عکاسی است. همچنین می‌توانید در کافه‌های دنج آنجا خود را به یک میان وعده مهمان کرد. موزه ملی کالسکه، باغ وحس لیسبون، صومعه جرونیموس و  آکواریوم بزرگ از دیگر جاذبه‌های گردشگری لیسبون است.

لیسبون

سوغات لیسبون چیست؟

یکی از محبوب‌ترین سوغات لیسبون صابون‌های عطری است. این نوع صابون مخصوص کشور پرتغال است و بیش از 130 سال سابقه تولید دارد. صابون‌های این منطقه در بو و رنگ بسیار متفاوت‌اند و می‌توانند سوغات خوبی محسوب شوند. صنایع دستی سفالی و ساخته شده از کاشی در لیسبون بسیار پرطرفدارند. در سفر به این شهر می‌توانید ظروف سفالی زیبایی بخرید و با دست پر به خانه برگردید. پنیر محلی، روغن زستون و بدلیجات نیز از دیگر سوغات لیسبون است که نباید از دست داد.

تفریحات لیسبون

لیسبون جاهای زیادی برای تفریح دارد. هم می‌توان در ساحل به شنا پرداخت و هم در گالری‌های آن گشت و گذار کرد. هم در رستورانی ساحلی غذا میل کرد و هم در کلاب‌های آنجا تفریح کرد. ماهیگیری، عکاسی، حمام آفتاب و غیره از جمله کارهایی است که می‌توان در لیسبون انجام داد. همچنین این شهر مراکز خرید متنوعی دارد که به ارائه اجناس لوکس خارجی می‌پردازند. تقریبا با هر سلیقه‌ای که باشید می‌توانید در این شهر رویایی تفریح کنید.

لیسبون کجاست

بهترین زمان سفر به لیسبون

از آنجایی که لیسبون در کنار دریا قرار گرفته آب و هوایی معتدل دارد. به همین دلیل در چهار فصل سال به می‌توان به آن سفر کرد. البته پیشنهاد ما به گردشگران این است که فصل بهار یا پاییز را برای سفر به این شهر انتخاب کنند. زیرا دیگر خبری از باران‌های سیل آسا نیست.

نکاتی درباره لیسبون

  • لیسبون 2 قرن پیش از میلاد تحت تصرف امپراطوری روم بود.
  • این شهر حدود 10 کیلومتر فضای سبز در خود جای داده است.
  • آکواریوم لیسبون یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های اروپاست.
  • پل واسکا دو گاما با 17 کیلومتر طول در این شهر قرار دارد.
  • یکی از جاذبه‌های لیسبون ترامواهای این شهر است که در سال 1873 ساخته شدند.
  • هنرهای خیابانی در این شهر کم نیستند!

تفریحات لیسبون

سفر به لیسبون رویایی

چه با تور لیسبون راهی این پرتغال هستید و چه به صورت انفرادی این شهر حسابی شما را شگفت‌زده می‌کند. اگر تمایل دارید تا اروپا را بگردید آرامش سفر در کنار شماست تا بهترین خدمات سفر را تقدیمتان کند. برای آگاهی از شرایط تورهای اروپایی کافیست با کارشناسان ما تماس بگیرید و اطلاعات لازم را دریافت کنید.

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS