ژاپن؛ سرزمین شکوفه‌های گیلاس

ژاپن؛ سرزمین شکوفه‌های گیلاس

جدیدترین مطالب گردشگری

کشور ژاپن به سرزمین شکوفه‌های گیلاس معروف است و یکی از بهترین مقاصد برای گردشگران است. ژاپن جایی است که با فرا رسیدن بهار، نقطه به نقطه شهر پر از شکوفه‌های صورتی رنگ و گاهی زرد رنگ می‌شود. این کشور می‌تواند در ابتدای سال جدید تجربه‌ی یک سفر رنگی را برای مسافران فراهم کند.

جشن شکوفه‌های گیلاس ژاپن

جشن شکوفایی گیلاس ژاپن جشنی است که در زمان باز شدن اولین شکوفه‌ گیلاس برگزار می‌شود. این جشن در سراسر کشور برگزار بوده و تا چند روز این جشن ادامه می‌یابد. نام دیگر این جشن در زبان ژاپنی هانامی (Hanami) نام دارد که به معنی تماشای گل‌ها است. هانامی یکی از پرشورترین مراسم ژاپن است که همه مردم این جشن را مهم شمرده و در آن شرکت می‌کنند. سنت برگزاری این جشن به چند هزار سال پیش باز می‌گردد. 

چه فعالیت‌هایی در جشن شکوفه‌های گیلاس انجام می‌شود؟

در این جشن‌ها همه هنرهای نمایشی ژاپنی مانند رقص و آواز برای جلب جمعیت اجرا می‌شوند. مردم به صورت چند نفره به خصوص با خانواده و دوستان به پارک‌ها و باغ‌ها رفته و در زیر درختان گیلاس به پیک‌نیک و تفریح می‌پردازند.

 در فستیوال شکوفه‌های گیلاس، بعد از گل‌ها مهم‌ترین بخش این جشن غذا است.  مردم در زیر درختان به خوردن غذاهای شیرین، خوشمزه و مورد علاقه خود به همراه دوستان و خانواده پرداخته و از طبیعت خوش رنگ و بوی بهاری لذت می‌برند.

بهترین زمان سفر به ژاپن

بهترین زمان سفر به ژاپن زمان شکوفایی درختان گیلاس است. این درختان به قدری شهر را زیبا تزئین می‌کند که هر گردشگری را شیفته خود کرده است. در ماه‌های بین اسفند تا اردیبهشت پارک‌ها، خیابان‌ها، باغ‌ها و نقطه به نقطه شهر به اوج زیبایی خود می‌رسند. به این دلیل اگر به دنبال زمان مناسب برای سفر به ژاپن باشید فصل شکوفایی گیلاس بهترین گزینه است. هم می‌توانید از زیبایی‌های شهر لذت ببرید و هم در جشن زیبایی طبیعت (هانامی) شرکت کنید.

بهترین مکان برای دیدن شکوفه‌های گیلاس در ژاپن

یوشینو

یوشینو (Yoshino) معروف‌ترین مقصد شکوفه‌های گیلاس ژاپن است. بخش بزرگ یوشینو در استان نارا یک پارک ملی گسترده است که اکنون در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. مرکز این منطقه کوه یوشینو است که مدت ها نماد بهار در ژاپن بوده است. این کوه اغلب در ادبیات کلاسیک، شعر و ترانه یافت می‌شود.

گفته می‌شود که اولین درختان بیش از 1300 سال پیش در دامنه‌های آن کاشته شدند و امروزه این کوه توسط تقریباً 30000 درخت گیلاس از انواع مختلف، به ویژه گونه یامازاکورا پوشیده شده است. بازدیدکنندگان می‌توانند از درختان گیلاس در هنگام بالا رفتن از کوه، عبور از شهر توریستی یوشینو با معابد و زیارتگاه‌های مختلف و لذت بردن از هانامی در پارک‌ها و مناظر بین راهی لذت ببرند.

قلعه هیمجی

از اواخر ماه مارس تا اواسط آوریل هر سال، درختان گیلاسی که قلعه هیمجی را احاطه کرده‌اند به طرز شگفت انگیزی شکوفا می‌شوند و قلعه معروف را به یکی از بهترین مکان‌های تماشای شکوفه‌های گیلاس ژاپن تبدیل می‌کنند. بیش از 1000 درخت گیلاس را می‌توان در محوطه قلعه هیمجی یافت.

 قلعه هیمجی مکان مناسبی برای لذت بردن از هانامی (مشاهده گل) است. می‌توانید شکوفه‌ها را از بیرون قلعه به صورت رایگان ببینید یا برای تجربه کامل، هزینه بلیط اندکی برای دسترسی به محوطه داخلی قلعه بپردازید. این بلیط همچنین به شما این امکان را می دهد که در داخل قلعه هیمجی نیز بگردید. در حالی که قلعه هیمجی در طول فصل ساکورا در بهترین حالت خود قرار دارد، در شلوغ‌ترین حالت خود نیز قرار دارد. اگر از طرفداران جمعیت زیاد نیستید، قبل از عجله ناهار در محل حاضر شوید.

قلعه هیروساکی

بیش از 2,000,000 بازدید کننده در طول جشنواره شکوفه‌های گیلاس هیروساکی که سالانه بین 23 آوریل و 5 می برگزار می‌شود از این پارک بازدید می‌کنند. بازدیدکنندگان می‌توانند با قایق‌های کوچک پارو بزنند تا شکوفه‌هایی را که از اطراف منعکس می‌شود را ببینند. شب‌ها برای دیدن درختان نورانی یا زمین‌های فرش شده با شکوفه‌های در حال سقوط را ببینند.

 ساکنان محلی رسم برگزاری مهمانی‌های تماشای گیلاس به نام کانوکای را دارند و از پیک نیک زیر درختان شکوفه‌های گیلاس لذت می‌برند. شکوفه‌های گیلاس در پارک هیروساکی به عنوان بزرگ‌ترین شکوفه‌ها در ژاپن شناخته می‌شود. تاریخچه قلعه هیروساکی به سال 1715 برمی‌گردند که اکنون درختان گیلاس با کمک شهروندان به رشد خود ادامه دادند و تا این که این مکان مقدار زیادی جلب توجه کرد.

ژاپن سرزمین آفتاب

ژاپن کشوری پر از زیبای و تفریح است که فصل بهار زیبایی‌ها و تفریح‌های آن را دوچندان می‌کند. اگر شما به دنبال سفری پر از رنگ و تفاوت هستید ژاپن در فصل شکوفه‌های گیلاس می‌تواند بهترین گزینه باشد. برای داشتن سفری ارزان‌ترین قیمت و با بهترین امکانات رفاهی با تور ژاپن آرامش سفر همراه شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس‌های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.





برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS