واتیکان کجاست؟

واتیکان کجاست؟

جدیدترین مطالب گردشگری

کوچک‌ترین کشور دنیا واتیکان است. سرزمینی با معماری روم باستان که حالا جزئی از ایتالیا شناخته می‌شود و بسیار دیدنی است. واتیکان محل اقامت رهبر کاتولیک‌های دنیاست و در عین حال بسیار توریستی است. معماری باشکوه و البته وسعت کم آن باعث شده تا به یکی از جاذبه‌های کشور ایتالیا تبدیل شود و توجه هرگردشگری را به خود جلب می‌کند.

واتیکان کجاست

تاریخچه واتیکان

قبل از اینکه بدانیم واتیکان کجاست بد نیست تا با تاریخچه این سرزمین بیشتر آشنا شویم. واتیکان پیش از میلاد مسیح شکل گرفت و در آن زمان تپه‌ای کوچک و دشتی هموار بود. این منطقه به دلیل سیل‌های مختلف و منطقه باتلاقی خالی از سکنه بود. بعدها در 14 سال پیش از میلاد باغ‌هایی وسیع در آنجا ساخته شد که تا 33 سال بعد از میلاد وجود داشتند. واتیکان در زمان شروع امپراطوری روم به ایالتی حکومتی تبدیل شد و رونق گرفت. تا اینکه کم کم به محل سکونت افراد مذهبی تبدیل شد و حالا بزرگ‌ترین رهبر کاتولیک‌های دنیا در آنجا ساکن است.

دیدنی‌های واتیکان

جاذبه‌های توریستی واتیکان کم نیستند و همه آن‌ها معرف تاریخ و فرهنگ این سرزمین‌اند. یکی از این بناها کلیسای سن پیترو نام دارد که به سن پیر نیز معروف است. این بنا یکی از بزرگ‌ترین کلیساهای دنیاست که در قرن چهارم ساخته شد. در کنار این بنا یک میدان بزرگ به اسم سن پیترو وجود دارد که با فواره و ستون‌های وسیع زینت بخشیده شده است. همچنین ساعت آفتابی آنجا جلوه جذابی به بنا بخشیده است. کلیسای سیستین در دهه 1470 میلادی ساخته شده است و پاپ در کاخ آن اقامت دارد. این بنا معماری باشکوهی دارد و دیوارنگاره‌های آن بسیار رنگارنگ است. سقف کلیسای سیستین نیز در نوع خود بسیار رویایی است و توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. موزه واتیکان از جمله جاهایی است که هر گردشگری باید از آن دیدن کند. در آنجا انواع مجسمه‌های رومی، تابلو و ابزار مختلف پاپ‌ها نگهداری می‌شود که بسیار دیدنی‌اند. در آنجا می‌توانید حدود 70هزار اثر از دوران مختلف را ببینید.

واتیکان

تفریحات واتیکان

اگر روزی به عنوان توریست راهی واتیکان شدید حتما سری به کافه‌های شبانه آنجا بزنید. در آنجا انواع میان‌وعده، نوشیدنی و پاستا سرو می‌شود که طعمی عالی دارند. تنوع کافه‌های واتیکان بسیار زیاد است و برخی از آن‌ها از معماری جذابی برخوردارند. خرید از بازارهای این شهر و قدم زدن در بافت تاریخی شهر از جمله فعالیت‌هایی است که گردشگران در آنجا انجام می‌دهند.

چند نکته درباره واتیکان

  • در سال 1277 یک گذرگاه مخفی احداث شد که این منطقه را به حاشیه رود تیبر وصل می‌کند.
  • تمام شهروندان واتیکان کشیش و راهبه هستند.
  • در اقامتگاه تابستانه پاپ یک رصدخانه قرار دارد.
  • در واتیکان قوانین طلاق وجود ندارد.
  • واتیکان ارتش ملی مخصوص دارد.

واتیکان

بهترین زمان سفر به واتیکان

واتیکان آب و هوایی مدیترانه‌ای دارد. به طوری که در تابستان‌ها گرم و در زمستان‌ها سرد است. بهترین زمان سفر به واتیکان نیز شهریور و مهر (سپتامبر و اکتبر) است. زیرا در این ایام هم هوا خنک است و هم خبری از باران نیست. اگر هم دوست دارید در زمستان راهی شوید ایام کریسمس را در این منطقه از دست ندهید.

سفر به ایتالیا و واتیکان

برای سفر به واتیکان باید در ابتدا با تور ایتالیا همراه شده و خود را به این کشور رسانید. سپس طی یک گشت یک روزه در واتیکان تفریح کنید. تورهای اروپایی آرامش سفر بهترین گزینه برای گردش‌اند و پیشنهاد می‌کنیم که با آن‌ها همراه شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره با همکاران ما تماس بگیرید.



برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS