معروف‌ترین غذاهای مجارستان

معروف‌ترین غذاهای مجارستان

جدیدترین مطالب گردشگری

تست کردن معروف‌ترین غذاهای مجارستان جزئی از سفر به این کشور است. خوراکی‌های این کشور هم متنوع‌اند و هم خیلی لذیذ! هم طعمی عالی دارند و قیمت‌های قابل قبول! البته بهتر است قبل از عزیمت به مجارستان درباره آن‌ها اطلاعات کسب کنید. در این مقاله از آرامش به معرفی محبوب‌ترین اغذیه‌های مجارستان می‌پردازیم.

گولاش

یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای مجارستان گولاش نام دارد که غذایی سنتی محسوب می‌شود. گولاش شبیه به سوپ یا خورش درست می‌شود و آن را درون دیگچه‌ گذاشته و روی آتش قرار می‌دهند. مخلفات این غذا شامل هویج، سیب زمینی، گوشت و ادویه است. از آنجایی که گولاش در قرن 9 میلادی ابداع شد به عنوان نمادی از فرهنگ مجارستان شناخته می‌شود. به طوری که در اکثر رستوران‌های این کشور سرو می‌شود.

معروف‌ترین غذاهای مجارستان

دلمه کلم

از دیگر محبوب‌ترین غذاهای مجارستان می‌توان به دلمه کلم اشاره کرد. این غذای خوشمزه در تمام کشورهای اروپای شرقی رواج دارد. در پخت آن از برگ‌های کلم، گوشت، برنج، خامه ترش و ادویه استفاده می‌شود. دلمه کلم به عنوان یکی از غذاهای اصلی عید پاک و کریسمس شناخته می‌شود و همواره در این ایام سرو می‌شود. با اینکه این غذا خانگی است اما در رستوران‌های بوداپست نیز سرو می‌شود.

سوپ ماهی

سوپ ماهی از دیگر غذاهای معروف مجارستان است که مانند گولاش درون دیگچه و روی آتش درست می‌شود. این غذا با هرنوع ماهی رودخانه‌ای مانند گربه ماهی، اردک ماهی یا کپور درست می‌شود. همچنین در طبخ آن انواع پاپریکا و ادویه استفاده می‌شود. سوپ ماهی به روش‌های مختلفی درست می‌شود؛ اما در همه حالات رنگ قرمز روشن دارد. این غذا در زمستان‌ها محبوبیت زیادی دارد و انرژی از دست رفته افراد را برمی‌گرداند.

محبوب ترین غذاهای مجارستانی

لانگوش

لانگوش یکی دیگر از غذاهای معروف مجارستان است که به شکل خمیر قهوه‌ای رنگ درست می‌شود. درون آن نیز سوسیس، پنیر و خامه گذاشته می‌شود. همچنین روی لانگوش را با پنیر و خامه ترش می‌پوشانند و معمولا آن را با سس مایونز یا سس کچاپ سرو می‌کنند. لانگوش درون روغن سرخ می‌شود و در نهایت تزئین شده و میل می‌شود. این غذا توسط اغذیه فروشی‌های سطح شهر به فروش می‌رسد و قیمت مناسبی دارد.

پرکولت

پرکولت از جمله معروف‌ترین غذاهای مجارستانی است که با گوشت محلی درست می‌شود. برای این غذا گوشت خورشتی گاو یا مرغ (و حتی جگر) را با گوجه فرنگی، پیاز و ادویه ترکیب می‌کنند. سپس رشته نوعی رشته به آن اضافه می‌کنند که باعث می‌شود تا شبیه به خورشت شود. پرکولت یک غذای مقوی و لذیذ است که می‌توانید با برنج یا بدون برنج میل کنید. همچنین گزینه خوبی برای صرف یک نهار خوش طعم است.

مرغ پاپریکا

مرغ پاپریکا یکی دیگر غذاهای خوشمزه مجارستان است که به عنوان غذای ملی این کشور شناخته می‌شود. در طبخ آن از مرغ، پاپریکا، روغن زیتون و ادویه استفاده می‌شود و سس قرمز رنگی به خود می‌گیرد. مرغ پاپریکا طعم و بویی عالی دارد و امتحان کردن آن به تمام گردشگران پیشنهاد می‌شود. اگر می‌خواهید خود را به یک وعده غذای مقوی و باکیفیت در سفر مهمان کنید این غذا بهترین گزینه است.

خوشمزه ترین غذاهای مجارستانی

خورشت سبزیجات

خورشت سبزیجات یا لکسو از جمله پرطرفدارترین غذاهای مجارستانی است که مزه متفاوتی دارد. در تهیه آن از گوجه فرنگی، پیاز، تخم مرغ و سوسیس استفاده می‌شود. با اینکه خورشت سبزیجات شبیه به املت درست می‌شود اما طعمی متفاوت دارد. این غذا یک گزینه اقتصادی برای مسافران با بودجه کم است و پیشنهاد می‌کنیم که در سفر حتما امتحانش کنید.

کورتوس کالاکس

شاید نام این غذا کمی عجیب باشد؛ اما مزه‌اش که حرف ندارد! کورتوس کالاکس نوعی غذای خیابانی است که بعضی از آن به عنوان کیک خانگی هم یاد می‌کنند. این غذا نوعی نان سبک است که شبیه به لوله درست می‌شود. برای پخت آن خمیر را به شکل حلقوی پیچیده و درون آن را خالی نگه می‌دارند. بعضی وقت‌ها نیز درون آن را با خامه پرمی‌کنند و تبدیل به شیرینی می‌شود. این میان وعده در جشن‌ها و فستیوال‌ها سرو می‌شود و طرفداران زیادی دارد.

غذاهای خوشمزه مجارستان

فوزلک

فوزلک از دیگر غذاهای معروف مجارستان است که شبیه به سوپ یا خورشت درست می‌شود. این غذا ترکیبی از نخود فرنگی، عدس، هویج، لوبیا و سیب زمینی است. همچنین به آن آرد و خامه اضافه می‌کنند تا کمی سنگین شود. در تهیه فوزلک از فلفل قرمز و گوجه فرنگی استفاده می‌کنند؛ به همین دلیل قرمز رنگ است. در سال‌های اخیر این غذا به منو رستوران‌های مجارستان هم اضافه شده است و طرفداران زیادی دارد.

از غذاهای مجاری غافل نشوید

اگر قصد سفر با تور مجارستان دارید حتما طعم معروف‌ترین غذاهای مجارستان را هم بچشید. خوراکی‌های خاص این کشور حسابی شما را به وجد می‌آورند و خستگی سفر را از تنتان خارج می‌کنند. اگر دوست دارید تا با تورهای اروپایی همراه شوید آرامش سفر در کنار شماست تا بهترین خدمات را تقدیمتان کند. برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.


برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS