گرفتن وقت سفارت آمریکا

گرفتن وقت سفارت آمریکا

جدیدترین مطالب گردشگری

مراحل وقت سفارت از آمریکا همواره سوال بسیاری از کسانی که قصد مهاجرت یا سفر به آمریکا را دارند بوده است. از مهمترین ویزاهای آمریکا می‌توان به ویزای کاری، ویزای تحصیلی و ویزای توریستی اشاره کرد. لازم به ذکر است که دریافت ویزا از آمریکا کمی دشوار بوده است و افراد باید شرایط لازم را داشته باشند. در ادامه قرار است مراحل وقت سفارت آمریکا را باهم مطالعه کنیم.

  1. برای گرفتن وقت سفارت از آمریکا باید به سایت رسمی سفارت https://ais.usvisa-info.com/ مراجعه کنید. اولین چیزی که در این سایت مشاهده می‌کنید صفحه‌ای است که روی آن دو گزینه‌ی ویزای مهاجرتی و غیر مهاجرتی (کاری، دانشجویی و ...) وجود دارد.
  2. بعد از انتخاب گزینه‌ی مد نظر، به صفحه دیگری منتقل می‌شوید که در آن کشور و زبان خود را انتخاب می‌کنید. پس از خواندن و موافقت با شرایط و انتخاب کشور مد نظر برای مراجعه به سفارت، مرحله ایجاد حساب کاربری شروع می‌شود.
  3.  برای ساخت حساب کاربری باید اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی مطابق با پاسپورت، ایمیل و یک پسورد انتخابی را وارد نمایید. پس از آن برای تایید حساب باید به ایمیل داده شده مراجعه کنید و حساب خود را وریفای کنید.
  4.  مرحله‌ بعدی یکی از مهم‌ترین مراحل گرفتن وقت سفارت آمریکا است چرا که باید اطلاعات خود را باید به دقت و صحیح پر کنید.در این مرحله لازم است که فرم DS-160 را از قبل پر کرده و شماره‌ی آن را داشته باشید. همچنین اطلاعات دیگر خود را از جمله شماره پاسپورت، نوع ویزای درخواستی، کشور صادر کننده پاسپورت و ... را نیز وارد کنید. 
  5.  در مرحله بعد از شما پرسیده می‌شود که آیا از صحت اطلاعات وارد شده اطمینان دارید یا خیر که با تایید آن می‌توانید به صفحه بعد منتقل شوید.

هزینه تعیین وقت سفارت آمریکا

پس از مرحله آخر در قسمت قبل، مراحل ثبت نام شما تمام می‌شود و باید محل پیکاپ پاسپورت را تعیین کنید. بعد از اتمام این مراحل، باید MRV FEE را پرداخت کنید. این هزینه برای تمامی متقاضیان ویزا وجود دارد که اندازه‌ی آن با توجه به نوع ویزا متفاوت است. برای مثال این هزینه برای اکثر ویزاهای دانشجویی و کاری 160 دلار است. اما در موارد خاص به 190 و برای ویزاهای سرمایه گذاری به 270 دلار نیز افزایش می‌یابد.


مدارک لازم برای گرفتن وقت سفارت آمریکا:

  • فرم پر شده DS-160 به زبان فارسی یا صفحه تاییده تکمیل فرم DS-160 به زبان انگلیسی.
  • در صورت داشتن ویزای ایالات متحده در گذشته، اسکن از صفحه ویزا.
  • کپی صفحه ی اول پاسپورت (با حداقل ۶ ماه اعتبار).
  • اسکن عکس تمام رخ ۵*۵ رنگی با پس‌زمینه سفید.
  • درخواست بر روی سربرگ (برای همکاران آژانسی)
  • آدرس ایمیل و شماره تلفن معتبر مسافر.
  • اسکن از صفحه ویزا در صورت داشتن ویزای ایالات متحده در گذشته.

گرفتن وقت سفارت از آمریکا

در این مقاله به تمام مراحل گرفتن وقت سفارت آمریکا اشاره کردیم. بهتر است تمام اطلاعات را در حین ثبت نام با دقت وارد کنید و چندین بار مرور کنید. قبل از پر کردن فرم ثبت نام نیز تمام مدارک مورد نیاز خود را به همراه داشته باشید. مراحل گرفتن وقت سفارت آمریکا کمی ممکن است طولانی باشد اما آرامش سفر همراه شماست. شما می‌توانید با کارشناسان مجرب و حرفه ای آرامش سفر تماس بگیرید. همچنین در پایان شما می‌توانید برای تورهای اروپایی و غیر اروپایی با آرامش سفر تماس بگیرید.



برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS