چرا باید به آفریقا سفر کنیم؟

چرا باید به آفریقا سفر کنیم؟

جدیدترین مطالب گردشگری

آفریقا این سرزمین گرم و خشک با آن آفتاب گرم و خوشرنگش جان می‌دهد برای ماجراجویی. از طرفی دیگر دیدنی های آفریقا از حیث جذابیت و تنوع چیزی کم ندارند. از تنوع جانوری گرفته تا فرهنگ‌های مختلف این قاره هرکدام شما را به وجد می‌آورند. به طوری که به یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین سفرهای عمرتان بدل می‌شود. چه بخواهید رسوم عجیب ببینید و چه زرافه و شیر آفریقا داستان‌های زیادی برای گفتن دارد.

تور آفریقا

چرا سفر به آفریقا؟

شاید از خود بپرسید که اصلا چرا باید به آفریقا سفر کنیم؟! جواب ساده است؛ حیات وحش حیرت انگیز آن! در آنجا می‌توانید 5 حیوان بزرگ دنیا را ببینید. فیل، گاومیش، شیر، کرگدن و پلنگ از جمله بزرگ‌ترین حیوانات‌اند که در آفریقا می‌بینید. همچنین به دیدن زرافه‌های بلند این سرزمین می‌روید و محو تماشای آن‌ها می‌شوید. در کشورهای آفریقایی و مخصوصا آفریقای جنوبی حیوانات شما را حسابی جذب خود می‌کنند. پارک‌های ملی این سرزمین هم مثل بهشت دوست داران حیوانات است و غروب آن‌ها هوش از سرتان می‌برد. آفریقا سرزمینی همیشه آفتابی است که شاید همانندش را جایی دیگر نبینید. در ادامه دلایل بیشتری را درباره چرایی سفر به آفریقا مطرح می‌کنیم.

سفر به آفریقا

فرهنگ مردم آفریقا منحصر به فرد است!

یکی دیگر از جاذبه‌های توریستی آفریقا فرهنگ مردم این سرزمین است. از آنجایی که اکثر کشورهای آفریقایی از تکنولوژی جا مانده‌اند؛ همچنان می‌توان فرهنگ‌های سنتی این سرزمین را با چشم دید. فرهنگی که در پوشش، رقص، غذاها و نحوه زندگی مردم همچنان به یادگار مانده است. ناگفته نماند که کشور آفریقای جنوب در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی داشته است و رونق زیادی را می‌توان در آنجا دید. به طوری که در دل این قاره خشک می‌توان مراکز تجاری و خرید وسیعی را دید. تقریبا با هر سلیقه‌ای که باشید سفر به آفریقا حسابی شما را سرگرم می‌کند.

انواع رقص آفریقایی که نباید از دست دهید!

رقص سنتی آفریقایی بسیار متنوع است و از آیین منطقه سرچشمه می‌گیرد. در رقص آفریقایی تمام ساکنین قبیله حضور دارند و لباس مناسب پر زرق و برق می‌پوشند. همچنین با آرایش منحصر به فرد خود سعی می‌کنند متفاوت از دیگران حاظر شوند. رقص در هرگوشه از آفریقا شکل خاص خود را دارد که از فرهنگ بومی الهام گرفته است. به طوری که در برخی مناطق با رقص تلفیق شده و بسیار دیدنی است. موسیقی سنتی این کشور نیز مانند رقص بسته به منطقه متغیر است. به نحوی که در بعضی‌ها تند سریع‌تر دارد. مردم آفریقا جشن‌های بومی زیادی دارند و تقریبا در تمام سال رقص محلی خود را اجرا می‌کنند.

رقص آفریقایی

طعم غذاهای عجیب آفریقایی را باید بچشید!

آفریقا غذاهایی خوشمزه و لذیذ دارد. یکی از آن‌ها بوئرورس نامیده می‌شود که به عنوان سوسیس دست‌ساز خانگی شناخته می‌شود. در طبخ آن از گوشت نیم پز و ادویه استفاده می‌شود و طعمی دلنشین دارد. یکی دیگر از غذاهای این سرزمین خوراک مرغ و کاری دوربان است که در آن از ادویه کاری استفاده می‌کنند. این غذا شامل فیله مرغ، شیر، آرد، تخم مرغ و ادویه است و یک وعده غذایی کامل به شمار می‌آید. اگر هم دوست دارید تا میان‌وعده‌ای متفاوت در آفریقا نوش جان کنید پیشنهاد ما به شما تارت شیر است. جالب است بدانید که در آفریقای جنوبی تاریخ 27 فوریه به عنوان روز ملی تارت شناخته می‌شود و مردم در این روز جشن می‌گیرند.

غذاهای آفریقایی

آب و هوای خوب آفریقا

آفریقا یک اقلیم گرمسیر محسوب می‌شود و در سرتاسر آن بیابان‌های وسیع وجود دارد. با این حال در مناطق جنوبی آن می‌توان نواحی جنگلی بارانی کم متراکم را دید. با این تفاسیر زمستان‌ها بهترین زمان سفر به آفریقاست. به نحوی که از گرما هوا و گزش حشرات در امان هستید. در زمستان‌ها شاهد بارش نه چندان زیاد در آفریقا و نسیم خنک هستید و  حسابی به وجد می‌آیید.

از آفریقا چی بخریم؟

  • مجسمه سیمی
  • بدلیجات چوبی و سنگی
  • ماسک آفریقایی
  • پارچه سنتی
  • چرم
  • ظروف سرامیکی
  • ادویه‌جات
  • چای رویبوس

سوغات آفریقا


سفر به آفریقا؛ سرزمین زرافه‌ها!

آفریقای جنوبی محبوب‌ترین مقصد تورهای خارجی است که در میان ایرانیان نیز طرفدار دارد. این کشور زیبا در عین پیشرفته بودن فرهنگ خود را نیز حفظ کرده است. لذا همواره به گردشگران سفر به آن را پیشنهاد می‌کنیم. اگر تمایل دارید تا به این سرزمین سفر کنید تور آفریقا جنوبی آرامش سفر را از دست ندهید.


برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS