غذاهای خوشمزه آلمان

غذاهای خوشمزه آلمان

جدیدترین مطالب گردشگری

آلمان در صنعت آشپزی و کشاورزی فوق‌العاده است به طوری که سرآشپزان ماهر، غذاهای متنوع و مغذی بسیاری دارد. در بخش شمالی این کشور پهناور به علت نزدیکی به دریا غذاهای دریایی مانند ماهی بیشتر سرو می‌شود. در حالی که در جنوب آلمان همچون شهر مونیخ بیشتر از گوشت قرمز برای تهیه مواد غذایی خود استفاده می‌کنند. در ادامه مطلب لیست غذاهای خوشمزه آلمان (Delicious German Food) را خواهیم آورد.

کارتوفل پوفر

از غذاهای خوشمزه آلمان کارتوفل پوفر (kartoffelpuffer) یا همان پنکیک سیب زمینی نام دارد که از غذاهای بسیار آسان، خوشمزه‌ و کم هزینه‌ای است که در بعضی از کشورها جزِ غذاهای خیابانی به حساب می‌آید. برای تهیه این غذای سبک ابتدا پیاز و سیب زمینی را رنده کنید و آب سیب زمینی و پیازهای رنده شده را جدا کرده و دور بریزید. سپس آرد، تخم مرغ ، فلفل و نمک به مقدار مورد نیاز را به آن اضافه می‌کنید. حالا روغن را داغ کرده و با قاشق مواد را در روغن داغ سرغ کرده تا طلایی شود. پیشنهاد می‌شود اگر به دنبال غذاهای ساده‌ و غذاهای خوشمزه آلمان هستید کارتوفل پوفر می‌تواند گزینه خوبی باشد.

شنیتسل

شنیتسل (schnitzel) از غذاهای خوشمزه آلمان است که از اتریش منشا گرفته شده است. این غذا در فست فودها، رستوران‌ها، بارها، در غذاهای خیابانی آلمان و سایر کشورهای دنیا به فروش می‌رسد. ابتدا یک قطعه گوشت مانند مرغ، گوسفند، گاو و یا خوک که در آلمان از خوک هم استفاده می‌شود، را برداشته و به نمک و فلفل سیاه آغشته می‌کنند. سپس گوشت را در آرد سفید، آرد سوخاری و تخم مرغ غلتانده و در روغن داغ سرخ می‌کنند.

ساوربراتن

ساوربراتن (Sauerbraten) یکی از غذاهای اصلی و شاخص آلمان به شمار می‌رود. ساوربراتن به عبارت دیگر کباب ترش یا شور، از گوشت گاو، اسب، گوزن و یا خوک تشکیل می‌شود. سرآشپزان آلمانی این گوشت را چند روز قبل از پخت در مخلوط سرکه، ادویه و شراب می‌گذارند تا مزه آن خوشمزه‌تر و گوشت نرم‌تر شود. اغلب این غذا را با سیب زمینی آب‌پز، کوفته سیب زمینی و کلم قرمز سرومی‌کنند. این غذای محبوب آلمان در بیشتر رستوران‌های بین‌المللی سرو وجود دارد.

سوسیس کاری

سوسیس کاری (Currywurst) از بهترین غذاهای آلمان است که در شهرهای بزرگ  آلمان مانند برلین و هامبورگ فروش فوق‌العاده‌ای دارد. این غذای خوشمزه آلمانی نخستین بار در شهر هامبورگ آلمان سال 1947 ابداع شد. این غذای سبک، با خورد کردن سوسیس به قطعات کوچک، سرخ کردن و سپس آغشته کردن به سس کچاب و ادویه درست می‌شود. برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر به آلمان، داشتن وعده غذایی خوشمزه، سوسیس کاری می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.


دونر کباب

دونر کباب یا همان کباب ترکی (Döner kebab) که اولین بار در توسط ترکیه درست شد سپس در سال 60 در شهرهای بزرگ آلمان کم کم رواج پیدا کرد. دونر کباب یکی از غذاهای محبوب بین ایرانی‌ها نیز به حساب می‌آید. دونر را می‌توان از غذاهای خوشمزه آلمان شمرد. اجزای تشکیل دهنده این غذا گوشت مرغ، گوساله و سبزیجات است. برای خوشمزه‌تر شدن این غذا پیشنهاد می‌شود که با سس سرو شود.

مالتاشن

مالتاشن (Maultaschen) خمیر پاستا و گوشت مواد اصلی تشکیل دهنده مالتاشن است. این غذا را بنابر سلیقه خود می‌توانید سرخ کرده و یا آبپز میل کنید. این غذای خوشمزه و سالم از اهمیت بالایی بین آلمانی‌ها برخوردار است. فقط کافیست گوشت‌های پخته را داخل خمیر پاستا جای داده و سایر سبزیجات و ادویه‌جات را به آن اضافه کنید. نگران محدودیت گوشت هم نباشید چرا که می‌توانید هر نوع گوشتی را برای تهیه این غذا استفاده کنید.


غذاهای آلمانی متنوع و لذیذ

ما در این مقاله خوشمزه‌ترین غذاهای آلمانی را برای شما ذکر کردیم. اگر دوست دارید به آلمان سفر کنید می‌توانید با تورهای اروپایی آرامش سفر همراه شوید. کارشناسان ما در آرامش سفر شما را در هر زمینه‌ای راهنمایی خواهند کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های موجود در وب‌سایت تماس بگیرید.











برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS