کشورهای اسکاندیناوی

کشورهای اسکاندیناوی

جدیدترین مطالب گردشگری

وقتی درباره کشورهای اسکاندیناوی صحبت می‌کنیم اکثر ما یاد سرما، کوه‌های پوشیده از برف و دره‌های وسیع می‌افتیم. گرچه شفق قطبی این شبه جزیره نیز شهرتی جهانی دارد! این منطقه با داشتن وسعت زیادش حرف‌های زیادی برای گفتن دارد! البته قبل از هر چیز بد نیست تا با کشورهای حوزه اسکاندیناوی آشنا شویم و درباره این منطقه بیشتر بدانیم. آیا مشتاقید که درباره این منطقه دوست‌داشتنی بدانید؟! پس در ادامه همراه ما باشید.

کشورهای اسکاندیناوی

اسکاندیناوی کجاست؟

اسکاندیناوی شبه جزیره‌ای وسیع در شمال اروپاست. کشورهای اسکاندیناوی در این منطقه قرار گرفته‌اند و ارتباط نزدیکی با هم دارند. علاوه بر آن جدا از اروپا شناخته می‌شوند و محدوده جغرافیایی خاص دارند. از جمله ویژگی‌های ساکنین این حوزه می‌توان به سواد بالا، طول عمر زیاد، سطح بالا شادی و تراکم کم جمعیت اشاره کرد. به طوری شهرهای اسکاندیناوی ساکنین کم در عین حال با سواد دارند. نزدیکی این منطقه به قطب شمال باعث شده تا همواره سرما در آنجا حاکم باشد و بتوان شفق قطبی را در برخی ایام سال دید. همچنین دریای بالتیک دسترسی خوبی به اسکاندیناوی دارد و سواحل آن آرامش خاصی به افراد هدیه می‌دهند.

کشورهای اسکاندیناوی کدام است؟

منطقه اسکاندیناوی 5 کشور را در خود جای داده است. دانمارک، سوئد، فنلاند، نروژ و ایسلند 5 کشور حوزه اسکاندیناوی‌اند که وسعت چندان زیادی هم ندارند. علاوه بر آن با داشتن طبیعت بکر و سرسبز خود گویی قطعه‌ای از بهشت‌اند. در این چند کشور گوزن‌های شاخدار از شهرت بین المللی برخوردارند و در ایام کریسمس به زیبایی منطقه می‌افزایند. کشورهای اسکاندیناوی در نوع خود سرزنده، رویایی و باشکوه‌اند و زندگی پر از شادی برای ساکنینشان دارند.

کشورهای اسکاندیناوی کدامند؟

دیدنی های اسکاندیناوی

کشورهای اسکاندیناوی دیدنی‌های متعددی دارند که بد نیست تا با آن‌ها آشنا شوید. از جمله جاهای دیدنی این منطقه می‌توان به ساحل هویویکا اشاره کرد. این ساحل در مجمع الجزایر وسترولن قرار گرفته است و فضایی تماشایی دارد. آرامش خاصی در این ساحل وجود دارد به نحوی که دوست دارید ساعت‌ها در ساحل هویویکا قدم بزنید. قله‌های باشکوه این ناحیه نیز چشم‌اندازی خارق العاده خلق کرده‌اند و شما را وسوسه می‌کنند تا بیشتر در آنجا خوش گذرانی کنید. مجمع الجزایر لوفوتن، باغ گیاهشناسی کپنهاگ، جاده اقیانوس اطلس، آبدره گیرانگرفورد (میراث جهانی) و رودخانه راپا از دیگر جاذبه‌های توریستی حوزه اسکاندیناوی شمرده می‌شوند.

دیدنی های اسکاندیناوی

سوغات کشورهای اسکاندیناوی

کیک محلی نروژ از جمله سوغات کشورهای اسکاندیناوی است که طعم و بویی عالی دارد. در تهیه آن‌ها از کرم و میوه استفاده می‌شود و به عنوان میان وعده گزینه خوبی به شمار می‌آیند. صنایع دستی چوبی فنلاند نیز از دیگر سوغات خاص این منطقه است که در اشکال گوناگون تولید می‌شوند. با خرید مجسمه‌های چوبی کوچک می‌توانید عزیزانتان را خوشحال کنید. جواهرات مروارید هم از دیگر هدایای نفیس اسکاندیناوی است که با نقوش دریایی درست می‌شوند و سوغات خوبی برای بانوان به شمار می‌آیند.

سوغات اسکاندیناوی

چند نکته طلایی

  • ساکنین اولیه کشورهای اسکاندیناوی وایکینگ‌ها بودند که به شکار و ماهیگیری می‌پرداختند.
  • کشورهای دانمارک، سوئد و نروژ سلطنت مشروطه دارند.
  • یکی از بزرگ‌ترین مناطق آتشفشانی دنیا در ایسلند قرار دارد.
  • در مناطق مختلف اسکاندیناوی لهجه‌های گوناگونی رواج دارد.
  • در اسکاندیناوی لیگ فوتبال در تابستان‌ها شروع می‌شود.

سفر به کشورهای اسکاندیناوی

ایرانیان برای رفتن به کشورهای اسکاندیناوی نیازمند اخذ ویزا هستند. علاوه بر آن لازم است تا با پرواز ترانزیت خود را به آنجا برسانید. سفر به این منطقه مانند سفر به اتحادیه اروپا نیازمند تمکن مالی، گردش حساب بانکی، گواهی اشتغال به کار و غیره است. همچنین تورهای خارجی زیادی به این منطقه انجام می‌شود که خاطره خوبی را برای گردشگران رقم می‌زنند. اگر دوست دارید تا این شبه جزیره رویایی را از نزدیک ببینید آرامش سفر در کنار شماست.

کشورهای حوزه اسکاندیناوی

اسکاندیناوی را با ما بگردید!

تورهای خارجی آرامش سفر با بهترین خدمات برنامه‌ریزی شده‌اند تا شما را به سفری جادویی ببرند. اگر می‌خواهید تا تجربه‌ای تکرارنشدنی داشته باشید با ما تیم ما همراه شوید. برای آگاهی از شرایط کافیست با شماره‌های موجود در سایت تماس گرفته و سوالات خود را مطرح کنید.

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS