10 جاذبه معروف اروپا

10 جاذبه معروف اروپا

جدیدترین مطالب گردشگری

جاهای دیدنی اروپا آنقدر متنوع‎‌اند که دیدن همه آن‌ها شاید سال‌ها زمان ببرد. اما برای افرادی که وقت کمی دارند بازدید از جاذبه‌های بسیار معروف این قاره می‌تواند خاطره‌انگیز باشد. چه شیفته بناهای تاریخی باشید و چه عاشق موزه‌های باشکوه اروپا شما را شگفت‌زده می‌کند. در این مقاله قصد داریم 10 جای معروف اروپا را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید از جادویی‌ترین جاهای این سرزمین بازدید کنید.

برج ایفل فرانسه

مگر می‌شود به جاذبه‌های معروف اروپا پرداخت و نامی از برج ایفل به میان نباشد؟ این برج 3 طبقه باشکوه توسط گوستاو ایفل در سال 1887 ساخت شد و نمادی جهانی برای شهر پاریس باشد. برج ایفل با انواع تکه‌های فلز ساخته شده است و امروزه به عنوان یک اثر جهانی ثبت شده است. وجود رستوران در این بنا و مغازه‌های فروش سوغات باعث شده تا برج ایفل به یک مجموعه سرگرم کننده برای گردشگران تور فرانسه تبدیل شود.

ساگرادا فامیلیا در اسپانیا

اگر روزی بخت با شما یار شد و به اسپانیا سفر کردید حتما به بازدید از ساگرادا فامیلیا بروید. این کلیسای نیمه ساخته مشرف به بناهای دیگر ساخته شده است. معمار این بنا آنتونی گادی نام دارد که با ترکیب هنر گوتیک و مدرن این سازه را احداث کرد. پس از مرگ وی ساخت ساگرادا فامیلیا متوقف شد و نیمه ساخت ماند. این کلیسا مقدس به دلیل داشتن معماری خارق العاده و زیبای خود به عنوان اثری جهانی ثبت شده است. در حوالی ساگرادا فامیلیا می‌توانید به کافه بروید و خود را به یک فنجان قهوه مهمان کنید.

موزه لوور پاریس

اگر شیفته هنر و فرهنگ هستید حتما به دیدن موزه لوور بروید. این موزه در دل شهر پاریس قرار گرفته است و هر ساله میلیون‌های گردشگران از آن بازدید می‌کنند. در این بنا 38هزار  قطعه تاریخی وجود دارد که از کشورهای مختلف جمع آوری شده‌اند. موزه لوور در کاخ لوور قرار دارد و در نزدیکی آن می‌توان رودخانه سن را دید. بد نیست بدانید که این بنا در گذشته قلعه‌ای نظامی بوده و بعدها به موزه تبدیل شده است. اگر روزی به فرانسه سفر کردید حتما در موزه لوور از تابلو مونالیزا بازدید کنید.

کاخ باکینگهام لندن

کاخ باکینگهام لندن از دیگر جاهای دیدنی معروف اروپا است که همچنان شور و هیجان در آن وجود دارد. این بنا محل سکونت خانواه سلطنتی است و معماری باشکوهی دارد. کاخ باکینگهام در سال 1703 به دستور دوک باکینگهام ساخته شد و بعدها خانه ملکه شد. این بنا در قرن 19 میلادی شاهد تاجگذاری ملکه ویکتوریا بوده است و امروزه نیز افراد سلطنتی در آن تردد دارند. کاخ باکینگها بنایی باشکوه است که همیشه جشن و سرور در آن پاربرجاست.

آکروپلیس یونان

یکی دیگر از جاهای دیدنی اروپا آکروپلیس یونان است. این بنا در بیرون از شهر و بر روی تپه‌ای مشرف به شهر قرار گرفته است. ویرانه‌های آکروپلیس شواهدی از وجود سکونت در 4هزار سال پیش از میلاد را ارائه می‌دهد که به اصالت بنا افزوده است. این سازه وسیع شامل بخش‌های معبد آتنا، معبد آرتمیس و پارتنون است و تاریخ این منطقه را روایت می‌کند.

موزه ونگوگ

یکی از 10 جاذبه معروف اروپا در آمستردام قرار دارد و به موزه ونگوگ معروف است. در این موزه آثاری از هنرمندان هم عصر وی قرار داده اشت و همه روزه به روی عموم باز است. دسترسی خوب موزه ونگوگ باعث شده تا تردد به آن راحت باشد. قدمت این موزه به سال 1973 برمی‌گردد و تاکنون یکی از پربازدیدترین موزه‌های اروپا شمرده می‌شود.

برج پیزا

برج پیزا این نماد ایتالیا یکی از جاذبه های گردشگری اروپاست که حاصل یک اشتباه کوچک است. از آنجایی که طراحی مهندسان درست از آب در نیامد برج پیزا کج شد و مورد توجه عموم قرار گرفت. این بنا در قرن 12 میلادی ساخته شد تا برج ناقوس کلیسا باشد و حالا به یک جاذبه توریستی تبدیل شده است. اگر دوست دارید تا عکس‌های خارق العاده بگیرید در سفر به اروپا حتما سری به آنجا بزنید.

استون هنج بریتانیا

در دوره پیش از تاریخ سازه‌ای عجیب در ویلت شایر بریتانیا ساخته شد که تاکنون سوال برانگیز و جادویی است! استون هنج از چندین سنگ ایستاده ساخته شده است که هرکدام 25 تن وزن و 3 متر ارتفاع دارند. براساس عقیده باستان شناسان استون هنج 2000 الی 3000 سال پیش از میلاد ساخته شده است. امروزه این سازه با آن معماری منحصر به فردش شما را متحیر می‌کند.

کولوسئوم

هرقدر از زیبایی‌های ایتالیا بگوییم کم است! کولوسئوم از آن بناهای باشکوه است که بدون دیدنش سفر به ایتالیا معنی ندارد! این تماشاخانه وسیع در زمان امپراطوری روم باستان ساخته شد تا جایی برای مبارزه گلادیاتورها باشد. کولوسئوم حدود 8000 نفر ظرفیت دارد؛ گرچه بخش‌هایی از آن امروزه تخریب شده است. این سازه بزرگ شاهد رویارویی نبردهای زیادی میان برده‌ها و حتی حیوانات بوده و برگی از تاریخ محسوب می‌شود.  اگر عاشق این هستید که به دل تاریخ سفر کنید حتما از کولوسئوم شهر رم بازدید کنید.

جنگل سیاه آلمان

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که در دل جنگلی انبوه از درختان سیاه قدم بزنید؟ جنگل‌های سیاه آلمان از جمله 10 جاذبه معروف اروپاست که هوش از سرتان می‌برد. این جنگل در دل کوه و رودخانه قرار گرفته است و منظره‌ای باشکوه دارد. همچنین از آنجا می‌توان مناظر اطراف را دید که بسیار تماشایی و رویایی‌اند. بهترین زمان بازدید از جنگل سیاه آلمان ابتدای پاییز است.

اروپا؛ سرزمین دیدنی‌های باشکوه!

1 جاذبه معروف اروپا که باید ببینید را به شما معرفی کردیم. تمام موارد گفته شده هرکدام دنیایی جادویی و تماشایی‌اند. اگر دوست دارید تا به اروپا سفر کنید می‌توانید با تورهای اروپایی آرامش سفر همراه شده و تجربه‌‍‌ای جالب را رقم بزنید. برای کسب اطلاعات لازم کافیست با کارشناسان ما تماس گرفته و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS