غذاهای خیابانی اروپا

غذاهای خیابانی اروپا

جدیدترین مطالب گردشگری

غذاهای خیابانی در اروپا مجموعه‌ای از تنوع و تفاوت‌های فرهنگی و منطقه‌ای را به نمایش می‌گذارند. هر کشور و حتی شهرهای مختلف در اروپا، غذاهای خیابانی منحصر به خود دارند که معمولاً ترکیبی از طعم‌ها و مواد اصلی محلی هستند. قبل از رزرو تور اروپا بهتر است این مقاله را مطالعه کنید پس در ادامه، به برخی از معروف‌ترین غذاهای خیابانی اروپا که طرفداران خاص خودشان را دارند اشاره می‌کنیم. با ما همراه باشید..

کباب

کَباب یکی از معروف‌ترین و محبوبترین غذاهای خیابانی اروپا است. در تهیه و پخت بیشتر کباب‌ها از گوشت قرمز بریده یا چرخ شده بره، گوسفند، گاو یا گوساله استفاده می‌شود. همچنین در مراحل تهیه اکثر کباب‌ها از پیاز و ادویه‌جات استفاده زیادی می‌شود.همچنین این غذا در ترکیه، یونان، بلغارستان و کشورهای اطراف، کباب‌های گوشت چرخ‌کرده یا مرغ به همراه نان خبز یا خورشت‌ها معروف هستند.کباب

وافل

یکی از غذاهای خیابانی اروپا وافل است. نام نانی ترد و شیرین است که به بیسکوئیت بی‌شباهت نیست و از ترکیب آرد و شکر و روغن و تخم مرغ و گاهی ماست به دو صورت سنتی و صنعتی تولید می‌شود. همچنین وافل در بلژیک، وافل‌ها با تاپینگ‌های مختلف از مربا تا خامه و شکلات عرضه می‌شوند.

براتوورست

براتوورست به انواع مختلفی از سوسیس‌های گوشتی گفته می‌شود که برای برشته کردن در نظر گرفته شده‌اند یا از پیش، برشته شده‌اند. واژه براتوورست کلمه ای مرکب از واژه‌های آلمانی قدیمی براتو و ورست دارد. این کلمه اشاره ای به کباب است و در واقع به معنای سوسیس گوشت است. در هلند، این ساندویچ با تخم‌مرغ سرخ‌کرده، کهنه و گوشت مخصوص به عنوان غذاهای خیابانی محبوب سرو می‌شود.

کرپ

کرِپ یک نوع بسیار نازک پنکیک است که معمولاً از آرد گندم یا آرد گندم سیاه تهیه می‌گردد و کلمهٔ کرپ به فرانسوی از ریشهٔ لاتین crispa به معنی «پیچاندن» گرفته شده‌است.با آنکه کرپ از ناحیهٔ بروتاین آمده اما در تمام فرانسه، بلژیک و کبک، کانادا مصرف می‌شود. کرپ معمولاً با مختلفات متفاوتی، از شکر گرفته تا سوزت آتشی، سرو می‌شود. با رزرو تور فرانسه، می‌توانید این کرپ‌های نازک با تاپینگ‌های شیرین یا ترش را تجربه و امتحان کنید.

برگر

برگر یکی از معروفترین غذاهای خیابانی اروپاست. برگر گونه‌ای ساندویچ است که شامل یک برگ گوشت چرخ‌کرده‌است که در میان یک نان گردِ میان بریده قرار می‌گیرد. گوشت همبرگر بیشتر گوشت گاو است و ممکن است به صورت کبابی درست شود یا سرخ شود. میان گوشت و نان همبرگر معمولاً کاهو، سس گوجه فرنگی یا سس مایونز، خردل، پیاز و دیگر مخلفات هم قرار داده می‌شود. همبرگر را معمولاً در بشقاب در کنار سیب زمینی سرخ کرده یا چیپس سرو می‌کنند. این غذا از طریق آمریکا شهرت جهانی پیدا کرده است.

پاستا

امروزه پاستا ایتالیایی به معنی خمیر یکی از محبوب‌ترین غذاها در تمام دنیا به شمار می‌آید و در تمام کشورها وجود دارد. در پخت این غذای معروف از سینه مرغ، پیاز، گوجه فرنگی، قارچ استفاده می‌شود. در ایتالیا، پاستاها با انواع سس‌ها و اضافات مختلف به عنوان یک غذای خیابانی محبوب محسوب می‌شوند.

غذاهای خیابانی اروپا، تجربه ای به یاد ماندنی

این تنها چند نمونه از غذاهای خیابانی اروپا هستند و هر کشور و منطقه‌ای تنوع خود را دارند. استفاده از غذاهای خیابانی اروپا باعث می‌شود که با فرهنگ غذایی آن کشور آشنا شده و از هزینه های سفر یا تور خود کاهش دهیم.


برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS