دانستنی های سفر به اروپا

دانستنی های سفر به اروپا

جدیدترین مطالب گردشگری

سفر به قاره اروپا همواره طرفداران خاص خودش را داشته است. شاید تا به حال برایتان سوال شده باشد که دانستنی‌های سفر به اروپا کدام موارد هستند؟ این قاره به دلیل قرار گرفتن در منطقه معتدل شمالی به قاره سبز معروف است. یک‌ سوم از زمین‌های این قاره قابل کشاورزی است. آب‌وهوای آن نیز در کل معتدل است.

در این مطلب با ما همراه شوید تا دانستنی‌های این قاره سبز را با شما به اشتراک بگذاریم.

انتخاب فصل مناسب برای سفر

تا جایی که امکان پذیر است سعی کنید که در فصل تابستان به اروپا سفر نکنید. در این فصل ممکن است علاوه بر بالا رفتن هزینه سفر، ماندن در صف‌های زیاد و طولانی مدت در موزه‌ها یا مکان‌های دیدنی شما را خسته کند.

دانستنی های اروپا

همچنین در فصل‌های تیرو مرداد اروپا بیشترین گردشگر را به خود جذب می‌کند. بهتر است سفر خود را به ماه‌های پاییز یا بهار موکول کنید. اگر با سرما مشکلی ندارید می‌توانید فصل زمستان را برای سفر خود انتخاب کنید.

به انتخاب پرواز و خطوط هواپیمایی توجه کنید

هزینه بلیط هواپیما جزو اصلی‌ترین و مخارج پرهزینه به شمار می‌آید. حتما به ایرلاین و نوع پرواز دقت کافی را داشته باشید. در غیر این صورت مجبور به پرداخت هزینه گزاف و اضافه خواهید شد.

ایرلاین‌های داخلی مانند ماهان و ایران ایر قیمت کمتری از ایرلاین‌های خارجی دارند. دقت کافی را برای انتخاب پرواز و ایرلاین داشته باشید.

دانستنی های اروپا

ویزا را فراموش نکنید

یکی از مهم‌ترین دانستنی‌های اروپا ویزای شینگن است. ویزا یک مجوز است؛ مجوزی برای سفر به کشورهای خارجی. هر مسافری که بخواهد به کشوری خارجی سفر کند در قدم اول باید از آن کشور اجازه بگیرد یعنی به سفارت‌خانه کشور مقصدش مراجعه و درخواست ویزای آنجا را می‌کند. افرادی که در محدوده غیر شینگن هستند باید ویزا را تهیه کنند. مدارک باید معتبر و مهر خورده باشند. مراحل دریافت به این صورت می‌باشد:

  • مرحله اول: باید فرم درخواست ویزا را دریافت کنیم و مشخصات و اطلاعات آن را به طور کامل و صحیح پر و در آخر آن را امضا کنیم.
  • مرحله دوم: باید دو قطعه عکس که حداقل برای سه ماه قبل از تاریخ درخواست باشد را تهیه و ارائه دهیم. توجه داشته باشید که عکس باید پاسپورتی باشد.
  • مرحله سوم: باید تاییدیه‌ای برای بیمه مسافرتی ارائه دهید و این تاییدیه یا رسید باید حداقل مبلغ که می‌تواند پوشش دهد 30 هزار یورو باشد.
  • مرحله چهارم: باید مدارکی برای وضعیت اسکان خود در کشور مقصد را ارائه دهید؛ مثل رزرو هتل و غیره
  • مرحله پنجم: باید مدارکی مبنی بر اثبات تمکن مالی خود را ارئه دهید.
  • مرحله ششم: باید هزینه درخواست ویزا را پرداخت کنید و تاییده آن را ارائه دهید.
  • مرحله هفتم: باید مدارک هویتی و وضعیت مدنی مثل شناسنامه، سند ازدواج و... را ارائه دهید.

یکی از دانستنی‌های سفر به اروپا این است که پاسپورت شما باید بعد از خروج از اروپا و منطقه شینگن حداقل سه ماه اعتبار داشته باشد.

دانستنی های اروپا

انتخاب هتل یا هاستل مناسب و ارزان

به طور کلی بهتر است به جای انتخاب هتل‌های لوکس و گران قیمت از هاستل‌ها استفاده کنید. هاستل در واقع یک خانه است که به شما امکان اقامت با چندین مسافر دیگر را می‌دهد. هاستل شامل چندین اتاق و یک فضای اشتراکی با مهمانان دیگر است. انتخاب هاستل به طور چشم‌گیری هزینه سفر شما را کم می‌کند.

دانستنی های اروپا

سبک سفر کنید

یکی از مهم‌ترین دانستنی‌های سفر به اروپا که ممکن است بسیاری از افراد کمتر به آن دقت داشته باشند بار سبک است.

دقت داشته باشید شما در سفر ممکن است پیاده روی‌های طولانی مدت و بدون توقف داشته باشید پس بهتر است از کفش مناسب که پاهای شما را اذیت نکند استفاده کنید. پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند را فراموش کنید.


بهترین کشورها برای سفر کدامند؟

طبق نظر سنجی در سال 2023 کشورهای اسلوونی،‌ فرانسه، اسپانیا،‌ بلغارستان، بلژیک، رومانی، انگلستان و هلند جذاب‌ترین مقاصد اروپایی برای سفر انتخاب شده‌اند. به طوری که تور فرانسه یکی از پرفروش‌ترین تورهای موجود است.

سفر به اروپا، یکی از هیجان انگیزترین انتخاب ها

اروپا می‌تواند بهترین گزینه برای سفر باشد. در این قاره وسیع شما قادر به دیدن برج ایفل و برج پیزا، ونیز و غیره متفاوت هستید. برای اطلاعات بیشتر و انتخاب کشور می‌توانید از آرامش سفر کمک بگیرید.


 






برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS