10 جای معروف پاریس

10 جای معروف پاریس

جدیدترین مطالب گردشگری

پاریس پایتخت فرانسه است که یکی از بزرگ‌ترین شهرهای اروپا محسوب می‌شود. وقتی به پاریس سفر می‌کنید یک لیست جامع از دیدنی های پاریس پیش رو شماست که برایتا مهیج است. جالب است بدانید این شهر دارای آب و هوای اقیانوسی است در نتیجه منجر به بارندگی‌های مداوم معروف است. در عین حال بسیاری از گردشگران تابستان را برای بازدید از پاریس انتخاب می‌کنند. دین اکثریت مردم مسیحی است و واحد پول فرانسه یورو است. در این مقاله با ما همراه باشید چون قرار است ده جای معروف پاریس را به شما معرفی کنیم.

برج ایفل

برج ایفل به عنوان نماد فرانسه شناخته می‌شود. این برج از ابتدا تا همین لحظه بلندترین آسمان‌خراش پاریس محسوب می‌شود. ساخت برج ایفل در سال ۱۸۸۷ آغاز و در ۳۱ مارس ۱۸۸۹ تمام شد. روی بدنه این برج 20 هزار لامپ به کار رفته که در بیشتر اوقات رنگ‌های آنها عوض می‌شود و جلوه خاصی به ایفل میدهد. برای بازدید از برج ایفل می‌توانید از خط ۶ یا ۹ مترو استفاده کنید. به دلیل اینکه که این برج از آهن ساخته شده است چندین لایه رنگ روی آن قرار می‌گیرد تا از آن در برابر اکسیده شدن محافظت کند و به این ترتیب عمر آن طولانی‌تر شود. برج ایفل دارای سه طبقه است: طبقه اول، طبقه دوم و نوک برج.

شما با مسیر آسانسور به طبقه اول برج ایفل میرسید. این طبقه که بزرگترین طبقه برج است از شیشه پوشیده شده و نمایی تماشایی دارد. طبقه اول شامل نمایشگاه فرهنگی برج و سالن نمایش ایفل است. در طبقه دوم شما می‌توانید با وسعت بیشتری شهر پاریس را ببینید. از مناظر جذابی که از این طبقه امکان دیدن آن وجود دارد کلیسای نوتردام است که از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی پاریس شمرده می‌شود. همچنین این طبقه دارای تلسکوپ‌هایی است که می‌توانید با زاویه دید دقیق تر شهر را ببینید. زمانی که به طبقه سوم برج میرسید در ارتفاع 276 متراز سطح قرار دارید. در این طبقه دیگر شلوغی شهر را نمی‌شنوید و آرامش حکم فرماست.

دیدنی های پاریس

کلیسای نوتردام

سالانه بیش از ۱۳ میلیون نفر از دروازه ورودی این کلیسا عبور می‌کنند. کلیسای نوتردام در مرکز پاریس و در میان رود سن واقع شده است. کلمه نوتردام در زبان فرانسوی به معنی بانوی ما است که باعث ساخت مجسمه‌های گوناگون و مختلف در این کلیسا شده است. این کلیسا به خاطر شیشه‌های رنگی و مجسمه‌های گوتیک معروف است که نشان دهنده سبک هنری رومانسک است.برای تزئین داخل کلیسا از مجسمه‌های چوبی یا سنگی استفاده شده است. برای نمای بیرونی کلیسا نیز مجسمه‌هایی با اشکال گوناگون و موجودات عجیب به کار برده شده که احتمالا برایتان تعجب آور باشد.

موزه لوور فرانسه

بعد از برج ایفل می‌توان این موزه را از معروف‌ترین موزه‌های جهان و فرانسه دانست. سبک معماری در این بنا سبک رومانسک است. تابلوی معروف مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی در این موزه قرار گرفته است که گردشگردان زیادی را به خود جذب میکند. این موزه پرتره‌ها و نقاشی‌های معروفی را برای بازدید در اختیار عموم قرار داده است. از آثار تاریخی مهم موزه می توان به مجسمه آفرودیت، الماس نایب السلطنه، مجسمه اسب مارلی، کتیبه کمان داران ایرانی و نقاشی های معروف از هنرمندان برجسته اشاره کرد.

موزه لوور به هشت بخش تقسیم شده است:

  1. آثار باستانی مصر
  2. آثار باستانی خاور نزدیک
  3. آثار باستانی یونان، اتروسک و روم
  4. هنر اسلامی
  5. مجسمه سازی
  6. هنرهای تزئینی
  7. نقاشی ها
  8. چاپ و نقاشی

در واقع این کلیسا نمادهای بسیاری از مذهب مسیحیت را با خود دارد.

جاهای دیدنی پاریس

دیزنی لند پاریس

حتی اگر اهل کارتون و انیمیشن نباشید احتمالا نام دیزنی لند به گوشتان خورده است. شرکت والت دیزنی در سال 1972 یک دیزنی لند در اروپا را ساخت. وسعت پارک به ۱۹ هزار متر مربع می رسد و ۳۲ کیلومتر با شهر پاریس فاصله دارد. درون پارک هفت هتل، مرکز خرید، زمین گلف، مجتمع های تفریحی، رستوران و کافه قرار دارد که می‌توانید از آنها دیدن کنید. این مجموعه شامل دو پارک مجزا است Disneyland Park  و Walt Disney Studios Park. شما در این پارک می‌توانید از قلعه زیبای خفته، موش سرآشپز دیدن کنید و در خیابان اصلی آن با قلعه سیندرلا مواجه شوید و از این قلعه مشهور والت دیزنی دیدن کنید. مکان‌هایی که نباید در دیزنی لند از دست بدهید را در ادامه با آنها آشنا خواهید شد.

معروفترین آنها شامل راه‌آهن کوهستان بزرگ، فانتوم مانور،  سفید برفی و هفت کوتوله، قلعه زیبای خفته، ادونچرلند، علاالدین در دیزنی لند پاریس، دزدان دریایی کارائیب و سفرهای پینوکیو است. بهترین زمان سفر به پاریس و بازدید از دیزنی لند پاریس بین ماه‌های آوریل تا ژوئن و از ماه اکتبر تا اواسط ماه نوامبر است؛ زیرا در این مدت هوای پاریس معتدل است و تعداد توریست در این کشور کمتر از تابستان است.

جاهای دیدنی پاریس

کاخ گارنیه

کاخ گارنیه یکی از معروف‌ترین مکان های دیدنی پاریس است که هر ساله تعداد زیادی تئاتر و اپراهای معروف در آن اجرا می‌شود. این کاخ که در قرن 19 میلادی ساخته شده است حدود 1600 صندلی و موزه فروشگاه و کتابخانه هم در آن وجود دارد. سبک الهام گرفته شده برای معماری این بنا از یونانی و روم است. روی سقف این تالار نقاشی‌هایی زیبا و خیره کننده کشیده شده است. که اثر هنرمندی روسی به نام شاگال است.

خیابان شانزلیزه

در حال حاضر خیابان شانزلیزه یکی از معروف‌ترین خیابان‌های جهان به شمار می‌آید. برای دسترسی به این خیابان می‌توانید از خط یک مترو استفاده کنید. خیابان شانزلیزه دارای تئاترهای مختلف و معروف مانند Theatre du Rond-Point و یا  از تئاتر های دیگر مانند  Theatre Marigny،  Espace Pierre Cardin یا Theatre des Champs Elysées دیدن کنند. اگر به نمایشگاه علاقه مند هستید می‌توانید از کاخ باشکوه grand palais بازدید کنید. در این کاخ نمایشگاه‌های بزرگ و مهم برگزار می‌شود و سال تاسیس آن 1900 بوده است. همچنین اگر به سینما علاقه مند هستید خیابان شانزلیزه پر از سینماهای مختلف و قدیمی است. این خیابان دارای بیشترین تعداد سینما در پاریس است. از قدیمی‌ترین سال آن می‌توان به UGC Normandie، UGC George V  و چند سینمای هنری دیگرکه در این منطقه وجود دارد، مانند L’Elysée-Lincoln  اشاره کرد.

جاذبه های توریستی پاریس

کاخ لوکزامبورگ پاریس

یکی از زیباترین باغ های پاریس باغ لوکزامبورگ است و هر بخش آن جاذبه‌های خاص خودش را دارد. باغ لوکزامبورگ 23 هکتار مساحت دارد و بسیار مردم محلی فرانسوی برای استراحت و تفریح به این پارک روی می‌‌آورند. در مرکز این پارک یک استخر 8 ضلعی دارد و زیبایی این پارک را دوچندان کرده است. زمانی باغ لوکزامبورگ به دوک لوکزامبورگ تعلق داشت به همین دلیل نام باغ و کاخ لوکزامبورگ نیز از نام وی الهام گرفته شده است. این پارک شامل تالاب بزرگ، تئاتر لوگزامبورگ و غیره است.

جاذبه های توریستی پاریس

موزه نور

موزه نور یکی از موزه‌های دیجیتال است که با استفاده از 120 ویدیو پرژکتور تصاویر هنرمندان و نقاشی آنها را روی کف و دیوار موزه نمایش می‌دهد. موزه نور نقاشی های هنرمندان مشهور مانند ونگوگ را به نمایش گذاشته است.

کاخ الیزه

یکی دیگر از دیدنی های پاریس کاخ الیزه است. این بنا محل اقامت ریاست جمهوری است و در محله سنت اونوره پاریس واقع است. عمر این کاخ به سال 1718 برمی‌گردد. این کاخ اکنون یکی از مکان‌های معروف بازدید پاریس است.

جاذبه های ددنی پاریس

مرکز ژرژ پمپیدو

این مرکز یک نام موسسه فرهنگی هنری است و نام بزرگ‌ترین موزه هنر مدرن در جهان را گرفته است. و 17700 متر مربع مساحت دارد. نام این مرکز برگرفته از نام رئیس جمهور می‌باشد و دسترسی به آن با وسایل نقلیه بسیار آسان است. 

پاریس؛ زیباترین مقصد برای سفر

برای گشت و گذار در دیدنی های فرانسه نیاز به صبر و حوصله و انرژی بسیار دارید. زیرا پاریس پر از جاهای دیدنی باشکوه است که شما را افسون می‌کند. اگر دوست دارید با تور فرانسه آرامش سفر همراه شوید می‌توانید با همکاران ما تماس بگیرید. آن‌ها در کنار شما هستند تا راهنمایتان کنند.

 

 




 


برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS