نزدیک ترین راه به مشهد

نزدیک ترین راه به مشهد

جدیدترین مطالب گردشگری

اگر قصد سفر به مشهد مقدس را داشته باشید شاید این سوال برایتان به وجود آید که نزدیک‌ ترین راه به مشهد کدام است؟ جواب این سوال هم کلی است و هم اساسی. زیرا بسته به ایتکه از کدام شهر راهی هستید جواب آن در سفر شما تاثیرگذار است. در این مقاله از آرامش سفر به شما می‌گوییم که چه مسیری نزدیک‌ترین راه به شهر مقدس مشهد است.

نزدیک‌ ترین راه به مشهد

نزدیک ترین راه به مشهد

در کل از هرجای ایران که بخواهید راهی مشهد شوید 2 انتخاب در مسیر پیش رو شماست؛ سمنان یا شمال. برای رفتن به مشهد از سمنان باید از شهرهای سبزوار، داورزن، میامی، شاهرود و دامغان عبور کنید. بیشتر این مسیر بیابانی و خشک است و روستاهای کمی در سر راهتان قرار دارد. لذا بهترین خوراکی و نوشیدنی به اندازه کافی همراه داشته باشید. مسیر دیگر که از شمال می‌گذرد شامل آمل، ساری، نکا، گرگان، مینودشت، بجنورد، قوچان و چناران است. این مسیر برعکس مسیر قبلی سرسبز و و دل‌انگیز است و خستگی کمتری به ارمغان دارد.

مسیر تهران مشهد

اکثر گردشگران پس از انتخاب نزدیک ترین راه سفر به مشهد خود را به تهران می‌رسانند و سفرشان را از آنجا آغاز می‌کنند. چه بخواهید از سمنان راهی شوید و چه از شمال جاذبه‌های دیدنی جالبی در طول مسیر وجود دارد.

دیدنی‌های مسیر مشهد از سمنان

همانطور که پیشتر گفتیم نزدیک‌ ترین راه به مشهد از سمنان می‌گذرد. در طول سفر می‌توانید در شهر دامغان توقف کرده و سوغات معروف دامغان را بخرید. پسته دامغان مشهورترین سوغات این منطقه است که هر گردشگری را مجبور به توقف و خرید در سطح شهر می‌کند. همچنین بد نیست در شهر شاهرود توقف کرده و از جاذبه‌های آنجا دیدن کرد. خانه یغمایی‌ها، چشمه هفت رنگ مجن و موزه شاهرود از جمله جاهای دیدنی شاهرود است که بد نیست از آنجا دیدن کنید.

دیدنی های مسیر مشهد از شمال

جاذبه‌های دیدنی این نزدیک ترین راه به مشهد هم کم نیستند. از پارک ملی گلستان گرفته تا آبشارهای بلند. جنگل‌های بکر مسیر و رودخانه‌های پرآب مسیر حسابی شما را سرحال می‌کنند. همچنین در طول راه می‌توانید توقف کرده به خرید کلوچه و صنایع دستی بپردازید. بد نیست بدانید که در حوالی شهر جاجرم پناهگاه مخصوص حیوانات قرار دارد که یک جای تماشایی به شمار می‌آید. همچنین منطقه زوارم نیز از دیگر جاذبه‌های مسیر است که روحتان را تازه کرده و از خستگی سفر می‌کند.

نزدیک ترین راه سفر به مشهد

فاصله تهران تا مشهد با هواپیما، ماشین و قطار

حالا که دانستید نزدیک ترین راه به مشهد کدام است بد نیست تا با مسافت پیش رو با انواع وسایل نقلیه آگاه شوید.

  • با خودرو: مسیر تهران تا مشهد با ماشین حدود 10 ساعت است. (888 کیلومتر)
  • با قطار: بسته به قطاری که با آن سفر می‌کنید مدت زمان سفر متغیر است. این زمان به طور میانگین 10 ساعت است.
  • با هواپیما: بسته به اینکه از کجا راهی مشهد می‌شوید به طور میانگین 1 الی 2 ساعت در مسیر هستید.

نکات سفر به مشهد

تاکنون به شما گفتیم که نزدیک ترین راه مشهد به تهران چیست و از چه مسیری باید راهی شد. در ادامه نکاتی که لازم است بدانید را به شما می‌گوییم.

  • پیش از عزیمت معاینه فنی خودرو را فراموش نکنید.
  • در زمستان زنجیر چرخ و دیگر وسایل را همراه داشته باشید.
  • از خرید خوراکی‌های بین راهی پرهیز کنید.
  • کمک راننده داشته باشید.
  • استراحت و خواب کافی را فراموش نکنید.

نزدیک ترین راه به مشهد

آگاهی از نزدیک ترین راه از تهران به مشهد به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهتر برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید. در این مقاله تلاش کردیم تا هرآنچه که لازم دارید را به شما بگوییم. همواره به یاد داشته باشید که آرامش سفر در کنار شماست تا بهترین خدمات سفر را تقدیمتان کند. اگر دوست دارید تا با تورهای خارجی ما همراه شوید همکاران ما در خدمت شما هستند تا راهنماییتان کنند.

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS