ساخت سایبان صحرایی

ساخت سایبان صحرایی

جدیدترین مطالب گردشگری


فواید سفر به طبیعت و کمپینگ برای و روح و جسم انسان بی‌شمار است. ممکن است وقتی به طبیعت می‌روید به یک سرپناه یا سایبان صحرایی نیاز داشته باشید تا از شما در برابر نور افتاب و باران حفاظت کند. این کار بسیار لذت بخش بوده والبته باید به این موضوع دقت داشته باشیم که از موادی استفاده کنیم که حداقل آسیب را به طبیعت برسانند.


قبل از ساختن سایبان باید به چند مورد دقت کرد اولین مورد مورد توجه اینکه مکان خوب برای درست کردن سرپناه کجاست؟

شما باید به دنبال مکانی بگردید که از شما در برابر سیل و طوفان محافظت کند. سعی کنید تا حد امکان زمین هموار و صاف باشد و کمترین سنگ و صخره را داشته باشد همچنین سعی کنید از ساخت پناهگاه در مناطق کم ارتفاع که سردتر است خودداری کنید. شما با کمترین امکانات می‌توانید در طبیعت سایبان صحرایی خود را بسازید.اگرچه اگر از قبل کمی امکانات و وسایل بیشتری داشته باشید کار شما آسانتر می‌شود. لوازم مورد نیاز شما شامل چاقو کمپینگ با تیغه ثابت، اره تاشو و چند متر طناب پاراکورد یا طناب محکم است. برای حفظ طبیعیت و نگهداری بکر بودن آن از قطع درختان و یا شاخه‌ها خودداری کنید. به جای آن می‌توانید از چوب های خشکی که روی زمین قرار دارد استفاده کنید.

ساخت سرپناه جنگلی با درخت و برگ

در ابتدا سعی کنید دو درخت را پیدا کنید که در موازی همدیگر قرار گرفته باشند. سپس یک چوب محکم پیدا کنید که روی شاخه‌های دو درخت قرار بگیرد دقت داشته باشید که انتخاب این چوب بسیار مهم است به دلیل اینکه تمام وزن چوب های دیگر قرار است روی این چوب اصلی قرار بگیرد. اگر درختی که انتخاب کردید شاخه ندارد باید با طناب آن را به درخت ببندید همچنین ارتفاع سرپناه خود را می‌توانید به دلخواه خود تنظیم کنید. سرپناه با ارتفاع کم میتواند در مواقع باران یا باد امن تر باشد.

ساختن پشت سایبان صحرایی

برای ساختن پشت سایبان صحرایی شما باید چوب هایی را پیدا کنید که طول آنها از چوب سقف تا زمین باشد نیازی نیست این چوب ها بسیار ظخیم یا محکم باشند. بعد از پیدا کردن آنها به صورت مورب یک سمت آن را به چوب اصلی یا سقف ببندید و سمت دیگر را در زمین فرو کنید و یک ردیف بسازید. در مرحله بعد شما باید از شاخه های نرم تر استفاده کنید و به صورت افقی از شاخه‌های عمودی رد کنید

تکمیل سقف سایبان

پس از انجام دادن تمام مراحل بالا باید با برگ‌های بزرگ مثل گیاه سرخس همه چارچوب و سرپناه خود را بپوشانید.

تکمیل درون سرپناه

بعد از اتمام همه مراحل باید به داخل سایبان صحرایی خود رفته و داخل را از اشغال و سنگ خالی کنید. سپس با برگ کف زمین را بپوشانید.

سایبان صحرایی

ساختن سایه بان صحرایی با پارچه برزنتی

شما میتوانید از پارچه فروشی ها پارچه برزنتی با ابعاد مختلف مستطیل یا مربع خریداری کنید تا هروقت نیاز به سایبان داشتید از این چادر استفاده کنید. برای ساختن سایه بان ابتدا پایه‌ها را باید در شن و یا خاک قرار بدهیم اما بهترین و محکم‌ترین ماده سیمان است چون پایه‌ها محکم و بدون حرکت ثابت می‌مانند. مطمئن شوید که پایه ها در جای خود ثابت و محکم مانده‌اند سپس چادر سایبان صحرایی را بر روی پایه ها پهن کنید. 4 طرف چادر سایبان که به نخ وصل است را به زمین میخ کنید تا محکم شود. سایبان صحرایی شما آماده است میتوانید در زیر آن استراحت کنید.

سایبان صحرایی

آموزش تصویری مرحله به مرحله ساخت سایبان صحرایی


سایبان صحرایی

سایبان صحرایی

سایبان صحرایی

سایبان صحرایی

سایبان صحرایی

سایبان صحرایی

سایبان صحرایی

سایبان صحرایی، آموزشی مفید برای افراد عاشق طبیعت گردی

طبیعت گردی یکی از اقدامات مهم است که می‌تواند تاثیر مثبت بر روح و روان ما بگذارد و سبب آرامش ذهنی جدا از شلوغی شهر شود. بنابراین یادگرفتن موارد مورد نیاز ما مانند ساختن سایبان صحرایی لازم است تا در موارد ضروری بتوانیم از طبیعت بهترین استفاده را داشته باشیم. البته باید دقت کرد که ساختن سایبان باید با کمترین آسیب به درخت ها و طبیعت ساخته شود و پس از اتمام بهتر است طبیعت را به حالت اولیه خود بازگردانیم.








برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS