بهترین غذای دنیا چیست؟

بهترین غذای دنیا چیست؟

جدیدترین مطالب گردشگری

شاید تا به حال برایتان سوال شده باشد که بهترین غذای دنیا چیست؟ در این مقاله قرار است خوشمزه‌ترین و معروف‌‌ترین آنها را به شما معرفی کنیم. همچنین در ادامه خواهیم گفت که برای خوردن این غذاها باید به کجا سفر کرد و مواد اولیه این غذاها چیست.

پیتزا

این غذای ایتالیایی جزو بهترین غذای دنیا در اوایل قرن 18 ساخته شد. پیتزا لومباردی نخستین پیتزا فروشی آمریکا بود که در سال ۱۹۰۵ میلادی در نیویورک افتتاح شد. این غذای مشهور و خوشمزه به عنوان متداول‌ترین فست فود در اروپا استفاده می‌شود. همچنین این غذا از مواد مختلفی مانند ژامبون، قارچ، زیتون، پیاز، فلفل سبز، گوجه فرنگی و.. ساخته می‌شود. جالب است بدانید بزرگ‌ترین پیتزای جهان در سال 2012 در رم تهیه شد. این غذای خوش طعم در انواع مختلفی مانند: پیتزای ناپلی، شیکاگو، نیویورکی، یونانی، کالفرنیا تهیه می‌شود.

پیتزا

پاستا

امروزه پاستا ایتالیایی به معنی خمیر یکی از محبوب‌ترین غذاها در تمام دنیا به شمار می‌آید و در تمام کشورها وجود دارد. تخمین زده شده است که هر شخص ایتالیایی سالانه 27 کیلوگرم پاستا مصرف می‌کنند و حتی رکورد آمریکا را شکسته‌اند. در پخت این غذای معروف از سینه مرغ، پیاز، گوجه فرنگی، قارچ استفاده می‌شود وهمچنین برای تهیه این غذا شما به سلیقه خودتان می‌توانید ادویه و سبزی های مختلف ومتنوع مانند ریحان و فلفل سیاه در آن اضافه کنید.

پاستا

رامن

ریشه این غذا را می‌توان در چین یافت که جزو غذاهای ملی این کشور محسوب می‌شود. به چندین دلیل این غذا در این کشور بسیار محبوب شده است از دلایل متعدد آن می‌توان به در دسترس بودن رامن برای تمامی اقشار جامعه اشاره کرد. همچنین مواد تشکیل دهنده‌اش بسیار مقوی به شمار می‌رود. رامن که در قرون اخیر تبدیل به محبوب‌ترین غذای دنیا شده است طعمی ناآشنا برای توریست‌های خارجی و کسانی که از ژاپن دیدن می‌کنند دارد که باعث می‌شود افراد زیادی جذب این غذای معروف و خاص بشوند. در طبخ رامن می‌توان از اسکلت مرغ، استخوان خوک، صدف، استخوان گاو، ماهی و گاهی سبزیجات هم استفاده کرد که این تغییرات غذایی متنوع باعث شده در هر جای ژاپن رامن‌های متفاوت با طعم‌های جدید تهیه شود.

قرمه سبزی

کمتر ایرانی است که این غذای مشهور و معروف ایرانی را امتحان نکرده باشد. تاریخچه این غذای سنتی و اصیل ایرانی به 2000 تا 5000 سال پیش برمی‌گردد و جزو غذاهای ملی ایرانیان به شمار می‌رود. قرمه سبزی یکی از غذاهایی است که در بین تمام مردم سرزمین ایران مشهور بوده و بر سر سفره هر ایرانی حضور داشته است. البته در شهر ها و فرهنگ های مختلف ایران ممکن است پخت آن کمی متفاوت باشد اما در تهیه کلی این غذا تفاوتی ایجاد نمی‌کند. از محبوب‌ترین انواع خورش قورمه سبزی در مناطق مختلف ایران می‌توان به خورش قورمه سبزی تهرانی ، خورش قورمه سبزی گیلانی ، خورش قورمه سبزی جنوبی و خورش قورمه سبزی ترکی یا تبریزی اشاره کرد که از نظر مواد کمی با هم متفاوت هستند. در تهیه این غذا از گوشت خورشتی، سبزی خورشتی، لوبیا قرمز و پیاز استفاده می‌شود.

قرمه سبزی

چیپس سیب زمینی

این غذا نوعی اسنک است که جزو بهترین غذای دنیا به شمار می‌رود که از برش سیب زمینی به ورقه‌های نازک و سرخ کردن آنها در روغن بسیار داغ تهیه می‌شود. بیشتر از طعم دهنده‌هایی مثل آویشن، فلفل سیاه و نمک به کار می‌رود.اما از طعم دهنده‌های دیگری مانند سرکه، گوجه، سرکه بالزامیک برای مزه دار کردن چیپس استفاده می‌شود.

سیب زمینی با سس کچاپ

فکر نمیکنم کسی باشد که عاشق سیب زمینی با سس کچاپ نباشد. این غذا را می‌توان در هر وعده خورد و هیچوقت خسته نشد. تاریخچه سیب زمینی سرخ کرده به کشور بلژیک برمی‌گردد اما از آنجایی که سربازان آمریکایی این نوع از سیب‌زمینی را در قسمت فرانسوی زبان بلژیک برای اولین بار امتحان کردند، نام آن را سیب زمینی فرانسوی گذاشته‌اند. این غذا دارای مقدار زیادی چربی‌ست که باعث اضافه وزن می‌شود و برای افراد چاق مناسب نیست.

سیب زمینی


غذا، خوشمزه‌ترین بخش زندگی انسان‌ها

در این مقاله 6 غذای معروف و خوشمزه‌ترین غذای دنیا را به شما معرفی و نگاهی به تاریخچه آنها پرداختیم. همواره به یاد داشته باشید که آرامش سفر در کنار شماست تا سفر های مهیج را برایتان رقم بزند.

می‌توانید با تور‌های خارجی یا گروهی ما همراه شده و ماجراجویی کنید..







برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS