سه مرکز مهم گردشگری در جنوب ایران

سه مرکز مهم گردشگری در جنوب ایران

جدیدترین مطالب گردشگری

به طور قطعی می‌توان گفت جنوب ایران یکی از پربازدید‌ترین مکان‌های گردشگری مردم به شمار میرود. صمیمیت، مهربانی و خونگرمی مردمان آن زبانزد خاص و عام است. به دلیل هوای بسیار گرم آن در تابستان فصل بهار و زمستان بهترین زمان برای تماشای هرمز دوست داشتنی محسوب میشود. در این مطلب قرار است با سه مرکز گردشگری جنوب ایران آشنا شویم پس در ادامه این مقاله با ما همراه شوید:


جزیره هرمز

جزیره هرمز یکی از جاذبه‌های گردشگری جنوب کشور به شمار می‌آید. این جزیره که در 8 کیلومتری بندرعباس واقع شده است در مجاورت تنگه هرمز قرار گرفته است. همچنین هرمز دارای زیباترین سواحل بکر و خاک‌های رنگی و منحصر به فرد است که هر شخص را مجذوب بازدید از این جزیره کرده است. برای بازدید از هرمز اجازه ورود با وسیله نقلیه داده نمی‌شود و برای بازدید از مکان‌های دیدنی آن باید سوار بر موتور‌های  سه چرخ محلیان سوار شوید و همین موضوع باعث شده که این جزیره بکر و دست نخورده باقی بماند. جزیره هرمز به خاک سرخش معروف است و شاید برایتان سوال شده باشد دلیل سرخی خاک جزیره هرمز چیست؟ دلیل سرخی خاک این جزیره وجود اکسیدهای فلزی و ناخالصی‌های نمک در خاک آن است. از مکان های گردشگری جنوب ایران در این جزیره متعدد مثل دره رنگین کمان، قلعه پرتغالی ها، دره مجسمه جزیره هرمز، جنگل حرا، جزیره هنگام، غار مراقبه، فرش خاکی در هرمز و غواصی در اطراف هرمز به شمار می‌آید.

جزیره قشم

جزیره کیش

کیش به علت منطقه آزاد تجاری و جاذبه‌های گردشگری فراوان و هتل های مختلف جزو مقاصد گردشگری جنوب ایران زیادی شده است و سالانه حدود 12 میلیون از این جزیره بازدید می‌کنند. گفته می‌شود که جزیره را به دلیل داشتن قنات‌های بسیار کیش می‌خوانند. این جزیره همانند هر جزیره دیگری دارای آب وهوای ساحلی و شرجی است و بارندگی بسیار کمی دارد. بهترین فصل برای سفر به کیش فصل زمستان است که دیگر از هوای گرم و مرطوب آن خبری نیست و شما را آزار نمی‌دهد. این منطقه توریستی دارای جاذبه‌های گردشگری تاریخی مانند آب انبار سنتی، کشتی یونانی، شهر زیرزمینی کاریز، شهر تاریخی حریره و... است. البته در کیش نباید از کارتینگ، پلاژ، پارک دلفین، سافاری، آکواریوم و دیگر جاذبه‌های تفریحی آن غافل ماند. تفریحات آبی در کیش همیشه طرفداران خودش را دارند. از نمونه تفریحات آبی می‌توان به شاتل، اسکوتر زیردریایی، فلای بورد، کیبل اسکی، بنانا، پاراسل اشاره کرد.

جزیره کیش

جزیره قشم

این جزیره یکی از بزرگ‌ترین جزایر خلیج فارس در استان هرمزگان محسوب می‌شود و جزو بزرگ‌ترین قطب گردشگری جنوب کشور به شمار می‌آید. نزدیک‌ترین بندر در ساحل اصلی کشور به جزیرهٔ قشم، بندر عباس است. در کنار جزیره قشم سه جزیره دیگر شامل جزیره هنگام، هرمز و لارک هم است. بعضی جزایر کوچک دیگری هم اطراف قشم وجود دارند که فاصله کمی با ساحل جزیره دارند و هنگام وقوع جزر و مد به ساحل جزیره متصل می‌شوند. همچنین رطوبت در این جزیره به  دلیل نزدیکی به خط استوا بسیار بالاست. بهترین زمان سفر به قشم از آذر تا بهمن است. این جزیره دارای جاهای دیدنی مختلفی در موضوعات مختلف مانند جاذبه های طبیعی، تاریخی، مراکز خرید، تفریحات و...است که گردشگری جنوب ایران را بسیار جذاب کرده است مانند: ساحل لارک، تنگه چاه‌کوه، غارهای خربس، مقبره بی‌بی‌ مریم و گورستان تاریخی تم سنتی و همچنین در بندر لافت نیز می‌توانید از بافت سنتی خانه‌ها دیدن کنید و به چاه‌های تلا و قلعه نادری با ۲۵۰ سال قدمت سر بزنید. 

جزیره قشم


جزایر جنوب ایران؛ نگین‌های رنگی جنوب کشور

در سفر به جنوب ایران و بازدید از جزایر آن شما با پهنه گسترده‌ای از زیبایی‌های بی انتها رو به رو هستید، این جزایر علاوه بر مکان های شگفت انگیز، دارای غذاهای محلی و دریایی خوش طعم دارای مردمان خونگرم و دلسوز است که رفتن به این بخش از کشور زیبایمان ایران خالی از لطف نیست.



برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS