مراحل سوار شدن به هواپیما در پرواز خارجی

مراحل سوار شدن به هواپیما در پرواز خارجی

جدیدترین مطالب گردشگری

نکات مهم پیش از یک سفر خارجی

پیش از هر سفر خارجی باید نکاتی را در نظر داشته باشید که یک سفر با خیالی آسوده تجربه کنید. در این نوشتار ما قصد داریم در مورد مراحل سوار شدن به هواپیما در پرواز خارجی توضیحاتی ارائه دهیم. در نظر داشته باشید که علاوه بر دانستن این مراحل باید نکاتی را نیز برای حضور در فرودگاه پیش از پرواز مد نظر قرار دهید. نکات مهمی که باید پیش از سفر خارجی در نظر داشته باشید به شرح زیر است.

  • فراموش نکنید برای سفر های خارجی باید پیش از انجام هر کار دیگری، اخذ گذرنامه یا پاسپورت یک امر ضروری و مهم است. برای اخذ گذرنامه باید به دفاتر پلیس + 10 مراجعه نمایید. برای اخذ پاسپورت باید مدارک لازم را فراهم کنید و مراحل را طی کنید. برای سفر خارجی اگر شما دارای پاسپورت هستید، گذرنامه باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.
  • برای یک سفر خارجی شما به ویزای کشور مقصد نیاز دارید. برخی کشور ها نیاز به روادید یا ویزا ندارند و فرد تنها با پاسپورت می تواند به کشور مقصد وارد شود. برای اخذ ویزا یا همان روادید باید به سفارت کشور مربوطه مراجعه نمایید و یا به دفاتر خدمات مسافرتی رجوع کنید.
  • تهیه بلیط هواپیما از ایرلاین ها یکی دیگر از مراحلی است که شما برای تهیه آن باید قبل از سفر اقدام نمایید. شما با ارائه گذرنامه، پس از دریافت بلیط، کارت پرواز خود را دریافت نمایید. البته پیشنهاد می کنیم که پرینت بلیط خود را همراه داشته باشید. البته شما می توانید فایل بلیط را در گوشی خود ذخیره کنید.
  • اگر قصد اقامت کمتر از 6 ماه در کشور مقصد را دارید، شما باید بلیط برگشت را نیز تهیه نمایید. اگر در تهیه بلیط برگشت کوتاهی نمایید ممکن است در هنگام سوار شدن به هواپیما برای شما مشکلی پیش آید و حتی ممانعتی به وجود آید.

مدارک مهم را از قلم نیندازید

اینها نکاتی هستند که جدا از مراحل سوار شدن به هواپیما در پرواز خارجی محسوب می‌شوند. اما باید در نظر داشته باشید که رعایت این نکات به داشتن یک سفر خوب کمک زیادی می‌کند. تهیه ارز، همراه داشتن مدارک لازم، همراه نداشتن موارد و وسایل ممنوعه و ... از جمله مواردی هستند که باید در سفر های خارجی به آن دقت داشته باشید.

آشنایی با مراحل سوار شدن به هواپیما در پرواز خارجی

اما برای آشنایی با مراحل سوار شدن به هواپیما در پرواز خارجی به موارد زیر دقت کنید:

گام اول

نخستین گام از مراحل سوار شدن به هواپیما در پرواز خارجی و یا پرواز های داخلی چک این (Check in) است. در این مرحله شما می‌توانید چک این را به صورت آنلاین نیز انجام دهید. پس از مرحله چک این شما می‌توانید اقدام به دریافت کارت پرواز کنید. برای دریافت کارت پرواز تمامی مدارک مورد نیاز اعم از کارت ملی، پاسپورت بلیط را باید ارائه دهید. برای سفر های خارجی ارائه پاسپورت امری ضروری است. در این مرحله چمدان خود را تحویل قسمت بار دهید. زمان رسیدن به مقصد می توانید آن را تحویل بگیرید.

گام دوم

دومین مرحله از مراحل سوار شدن به هواپیما در پرواز خارجی عبور از گیت پروازی است. کارت پرواز خود را با دقت نگاه کنید و گیت پرواز خود را پیدا کنید. در صورت هر گونه مشکل در این مرحله از کارمندان فرودگاه کمک بخواهید.

گام سوم

یکی دیگر از مراحل سوار شدن به هواپیما در پرواز خارجی انتظار برای سوار شدن به هواپیما است. در این تایم می‌توانید هر کاری انجام دهید از مطالعه گرفته تا نوشیدن یک قهوه یا خوردن یک بستنی. در نظر داشته باشید شما باید مطابق با کارت پرواز خود به هواپیما سوار شوید.

پرواز خارجی

گام چهارم

در گام چهارم از مراحل سوار شدن به هواپیما در پرواز خارجی باید کارت پرواز و پاسپورت خود را به مسئول فرودگاه ارائه دهید. کارت پرواز را همراه خود داشته باشید؛ زیرا ممکن است در حین سفر دوباره به آن نیاز پیدا کنید.

گام پنجم

در پنجمین مرحله از مراحل سوار شدن به هواپیما در پرواز خارجی شما باید از راهرو های منتهی به هواپیما عبور کنید. مسیر شما ممکن است کوتاه و یا بلند باشد. در نتیجه دقت کنید که راهروی پیش روی خود را باید تا انتها طی کنید.

گام ششم

در ششمین گام از مراحل سوار شدن به هواپیما در پرواز خارجی وارد هواپیما شوید و صندلی خود را پیدا کنید. در نظر داشته باشید که ممکن است قبل از سوار شدن به هواپیما در کنار هواپیما کمی منتظر بمانید. بررسی شماره صندلی خود را فراموش نکنید و در صورت بروز هر گونه مشکل از مهماندار ها کمک بگیرید. می‌توانید وسایل همراه خود را در محفظه‌های بالای سر خود قرار دهید. در آخر می‌توانید روی صندلی بنشینید و منتظر حرکت هواپیما بمانید.



ایرلاین

کلام پایانی

اگر قصد سفر دارید می‌توانید با کارشناسان ما در تیم آرامش سفر تماس گرفته و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS