جشن آب فان ترین تفریح ایروان

جشن آب فان ترین تفریح ایروان

جدیدترین مطالب گردشگری

جشن آب ایروان یکی از دلایل سفر به ارمنستان در دل تابستان گرم است. فستیوالی جذاب که گرمای روزهای تابستانی را از افراد می‌گیرد و آن‌ها را به وجد می‌آورد. این جشن بهانه‌ای است تا گردشگران تور ارمنستان راهی این سرزمین شوند و حسابی تفریح کنند. در ادامه اطلاعات مفیدی در این باره ارائه خواهیم داد.


جشن آب ایروان


تاریخچه جشن آب ایروان


جشن آب ایروان یکی از رسوم این کشور است که قدمت آن به دوران پیش از مسیح برمی‌گردد. در گذشته مردم محلی به پرستش خدای آستغیک می‌پرداختند که الهه زیبایی و باروری بود. بر اساس افسانه‌ها آستغیک آب گل رز را در سرزمین ارمنستان پخش می‌کند تا عشق و دوستی در میان مردم رواج پیدا کند. امروزه این رسم به شکل جشنی باشکوه به نام وارداوار اجرا می‌شود و توریست‌های زیادی را جذب خود کرده است.


تاریخچه جشن آب


جشن آب ایروان چیست؟


جشن آب ایروان یکی از فستیوال‌های مشهور ارمنستان است که به جشن وارداوار شهرت دارد. این فستیوال جشنی مذهبی است که در آن افراد با آب بازی، آواز خوانی و رقص لحظات مهیجی را رقم می‌زنند. در این فستیوال با سطل آب خنک یکدیگر را سوپرایز می‌کنند و گرمای تابستان را فراموش می‌کنند. همچنین افراد مذهبی در این روز به کلیسا رفته و به عبادت می‌پردازند و کبوتر سفید آزاد می‌کنند.


جشن آب ارمنستان کجا برگزار می‌شود؟


جشن آب ایروان بعد از برداشت محصول و در تابستان اجرا می‌شود. نکته مهم درباره آن این است که این فستیوال در تمام شهرهای ارمنستان برگزار می‌شود و مختص شهر ایروان نیست. اما به دلیل توریستی بودن این شهر جمعیت بیشتری در آنجا حضور پیدا می‌کنند. معمولا جشن آب در میدان اصلی شهر برگزار می‌شود که فضایی بزرگ است و تجربه خوبی را برای افراد رقم می‌زند.


جشن آب ارمنستان کی است؟


تاریخ جشن آب ایروان ۹۸ روز بعد از عید پاک یعنی تاریخ ۷ جولای (۱۷ تیر) است. به همین دلیل در این تاریخ تورهای زیادی به مقصد این کشور اجرا می‌شود که نیمی از آن‌ها را ایرانیان تشکیل می‌دهند. اگر دوست دارید تا در این ایام به تفریح و آب بازی بپردازید بهتر است هرچه زودتر اقدام به رزرو تور کنید. زیرا تور ویژه این مراسم خیلی زود تکمیل می‌شود و تا سال بعد امکان تجربه کردن آن وجود ندارد.


تاریخ جشن آب ایروان


ویژه برنامه‌های جشن آب ارمنستان


علاوه بر جشن آب ویژه برنامه‌های زیادی نیز در این ایام برگزار می‌شود. از جمله آن‌ها می‌توان به اجرای موسیقی پاپ و سنتی اشاره کرد که توسط مردم محلی انجام می‌شود. همچنین در کلیساها به آزاد کردن کبوتر سفید که نماد صلح است می‌پردازند. خواندن دعا و تقدیس آب نیز از دیگر کارهایی است که در این روز انجام می‌شود. جشن آب رویدادی باشکوه برای تماشای فرهنگ ارمنستان است.


رزرو تور ارمنستان


اگر دوست دارید تا در جشن آب ارمنستان شرکت کنید بهتر است از همین الان اقدام کنید. آرامش سفر مجری تورهای خارجی در کنار شماست تا با بهترین قیمت خاطراتی تکرارنشدنی را تقدیمتان کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره کافیست با شماره‌های موجود در سایت تماس گرفته و از همکاران ما راهنمایی بخواهید.

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS