بهترین سوغاتی های نروژ

بهترین سوغاتی های نروژ

جدیدترین مطالب گردشگری

نروژ از آن دسته کشورهای حوزه اسکاندیناوی است که مثل یک بهشت رویایی می‌ماند. از طرفی سوغات نروژ نیز برگرفته از فرهنگ و اصالت این کشور است و در دنیا نظیر ندارد. از شکلات‌های شیرین عروسکی گرفته تا صنایع دستی منحصر به فرد این کشور هر گردشگری را به وجد می‌آورد. در این مقاله قصد داریم تا درباره آن‌ها بیشتر به شما بگوییم.

پلیور پشمی

یکی از معروف‌ترین سوغات نروژ پلیور پشمی است. این نوع لباس که با پشم گوسفندان این کشور درست می‌شود جنسی نرم و لطیف دارد. در عین حال از طرح و رنگ جذابی برخودار است. پلیورهای پشمی نروژ یکی از اقلام صادراتی این کشور به شمار می‌آیند که شهرت جهانی دارند. دلیل شهرت آن مقاومت بودن در برابر سرمای شدید اروپای شمالی است. بد نیست بدانید که برند دالا در کشور نروژ به تولید بهترین پلیورهای پشمی می‌پردازد که مورد توجه گردشگران خارجی تور نروژ هم قرار می‌گیرد.

شکلات شیرین بیان

از دیگر سوغات نروژ می‌توان به شکلات شیرین بیان اشاره کرد. این خوراکی شیرین به لاکریس معروف است و طعمی عالی دارد. همچنین به دلیل عرضه فراوان در همه فروشگاه‌ها طرفداران زیادی دارد. شکلات شیرین بیان به دلیل حجم کم قیمتی مناسب دارد و می‌توانید چند مدل از آن را بدون دغدغه خریداری کنید. ترکیب این شکلات با چای می‌تواند عصرانه‌ای خوشمزه باشد که به امتحانش می‌ارزد.

انواع سوغات نروژ

ظروف وایکینگ‌ها

معروف‌ترین سوغات نروژ ظروف وایکینگ‌ها است. این ظروف شامل کاسه‌های نوشیدنی است که با الهام از فرهنگ وایکینگ ساخته شده‌اند. در طراحی آن‌ها می‌توان اشکال شاخ، کلاهخود و کشتی را دید که به زیبایی هرچه تمام‌تر طراحی شده‌اند. همچنین می‌توان گونه‌های قدیمی آن‌ها را در موزه‌های نروژ دید. ظروف وایکینگ‌ها در بازارهای محلی به وفور یافت می‌شوند و بسته به ابعاد قیمت‌های گوناگونی دارند.

سوغات نروژ

پنیر محلی

پنیر محلی نروژ که به ورقه کن معروف است از دیگر سوغات نروژ است که نباید چشیدن آن را از دست داد. این پنیر لذیذ با چاقو به ورقه‌های کوچک تقسیم می‌شود و طعمی ترد دارد. طعم خوب آن باعث شده تا در صبحانه هتل‌های نروژ نیز سرو شود. همچنین می‌توانید آن را در ابعاد کوچک خریداری کرده و برای عزیزانتان به یادگار ببرید.

مجسمه ترول

مگر می‌شود به نروژ سفر کرد و با مجسمه ترول برنگشت؟ این سوغات معروف نروژ از اساطیر این منطقه الهام گرفته است و ابعادی نه چندان بزرگ دارد. طرح جالب آن باعث شده تا همواره برای کودکان و بزرگسالان گزینه‌ای جالب توجه باشد. مجسمه ترول را می‌توان از فروشگاه‌های سطح شهر خرید و به عنوان هدیه تقدیم عزیزان کرد.

خرید سوغات نروژ


اشیا دکوری

مردم نروژ از گذشته تاکنون علاقه زیادی به اشیا دکوری داشتند. از پرطرفدارترین آن‌ها می‌توان به جعبه، بشقاب، فرفره، فنجان و لیوان اشاره کرد. همه این اقلام با نقاشی منحصر به فرد خود فرهنگ گذشته اسکاندیناوی را نشان می‌دهند. اگر برای تزئین منزل خود به دنبال گزینه‌ای کمیاب هستید بهتر است سری به بازارهای محلی این کشور زده و موارد جالبی پیدا کنید.

جمع بندی 

در این مقاله بهترین سوغاتی های نروژ گفته شده اما شایان به ذکر است که در تور نروژ میتوانید یکی از زیباترین شفق دنیا یعنی شفق قطبی نروژ را ببینید. آرامش سفر برایتان پیشنهادات ویژه‌ای دارد برای آگاهی درباره شرایط ثبت نام کافیست با شماره‌های موجود در سایت تماس گرفته و با همکاران ما صحبت کنید. آن‌ها بهترین شرایط رزرو تور را برایتان توضیح خواهند داد.


برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS