جاهای دیدنی قشم

جاهای دیدنی قشم

جدیدترین مطالب گردشگری

قشم یکی از جزایر زیبای ایران است که در دل خلیج فارس واقع شده است. این جزیره به دلیل طبیعت خیره‌کننده‌اش و جاذبه‌های تاریخی محلی بسیار محبوب برای گردشگران داخلی و خارجی است. تقریبا با هر سلیقه‌ای که باشید جاهای دیدنی رویایی را در قشم می‌بینید. در ادامه به برخی از بهترین جاذبه‌ های دیدنی قشم اشاره خواهیم کرد.

جنگل های حرا

این پارک ملی با مساحتی بالغ بر ۱۳۰۰۰ هکتار در شمال قشم واقع شده و یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی قشم است. طبیعت بکر و پوشیده از جنگل‌های تاریخی این منطقه حسابی شما را به وجد می‌آورد. درختان جنگل حرا قشم ریشه در آب دارند و به عنوان یک منبع اکولوژیکی قوی شناخته می‌شوند. همچنین با داشتن ارتفاع 3 الی 6 متر سایه‌ای خنک به وجود آورده‌اند. از آنجایی که درختان جنگل حرا در آب قرار دارند همواره سرسبزند.  در جوار جنگل‌های حرا قشم گونه‌های حیوانی مختلفی زندگی می‌کنند. از محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به لک لک، حواصیل، مرغابی، مارماهی و اگرت ساحلی اشاره کرد. می‌توانید با قایق سواری در مسیرهای طبیعی و مشاهده حیات وحش این منطقه لحظاتی آرام و آرامش بخش را تجربه کنید.

دیدنی های قشم

جزیره هنگام

جزیره هنگام در 2 کیلومتری جنوب قشم واقع شده است و به دلیل آب‌های آبی‌کریستالی و سواحل زیبا محبوبیت ویژه‌ای دارد. سه روستا در جزیره هنگام وجود دارد که همچنان بافت تاریخی خود را حفظ کرده‌اند. در آنجا می‌توانید در اقامتگاه بومگردی اسکان کرده و یک تجربه جالب از زندگی در کنار بومیان را تجربه کنید. همچنین بد نیست تا با قایقرانی و شنا در آ‌ب‌های فوق‌العاده زیبا و تماشای زندگی زیرآبی از تک تک لحظاتتان لذت ببرید.

دره ستاره ها

یکی از محبوب ترین دیدنی های قشم دره ستاره ها نام دارد. این دره پوشیده از پدیده‌های زمین شناختی منحصر به فرد است که بیش از 2 میلیون سال قدمت دارند. مخروط‌های نوک تیز، ستون‌ها بلند و دیواره‌های وسیع از جمله ویژگی‌های دره ستاره های قشم است. این دره که به ثبت جهانی هم رسیده است جان می‌دهد برای ماجراجویی و عکاسی. درباره نام این منطقه بد نیست بدانید که بومیان بر این باورند که در گذشته برخورد شهاب سنگ باعث شده تا این دره به وجود آید. به همین دلیل به آن دره ستارگان می‌گویند.

ددینی های قشم

تنگه چاهکوه

از دیگر مکان های دیدنی جزیره قشم می‌توان به تنگه چاهکوه اشاره کرد. این جاذبه طبیعی وسعت زیادی دارد و حسابی شما را به وجد می‌آورد. تنگه چاهکوه یکی از مهم‌ترین نواحی ژئوپارک قشم است فضایی عجیب دارد. با وارد شدن به آن گویی که روی کره زمین نیستید! صخره‌های بلند، اشکال عجیب و سنگ‌های منحصربه فرد حسابی شما را شگفت زده می‌کنند. سنگ‌های این ژئوپارک چنان خوب صیقل خورده‌اند که از دیدنشان به وجد می‌آیید. اگر دوست دارید تا عکس‌هایی جالب بگیرید پیشنهاد می‌کنیم که حتما سری به تنگه چاهکوه بزنید.

غار خربس

مگر می‌شود به قشم سفر کرد و به دیدن غار خربس نرفت؟! یکی از اصلی‌ترین مکان های دیدنی قشم غار خربس نام دارد. این غار در زمان مادها شکل گرفته و معماری عجیبی دارد. غار خربس در ارتفاع 20 الی 30 متری قرار دارد و بیشتر توسط فروکش کردن آب دریا به درون کوه ایجاد شده است. همچنین در طول تاریخ مردم بومی کنده‌کاری‌هایی در غارها به وجود آورده‌اند. امروزه سنگ تراشی‌های گسترده و دالان‌های وغار خربس به جذابیت ان افزوده‌اند. این غار در حوالی روستای خربس قرار گرفته است و دسترسی خوبی برای گردشگران دارد.

قلعه پرتغالی‌های قشم

علاوه بر بناهای طبیعی در قشم جاذبه‌های تاریخی نیز خودنمایی می‌کنند.  قلعه پرتغالی‌ها از جمله جاهای دیدنی قشم است در سال 1507 توسط آلفونسو آلبرکرک دریانورد احداث شد. گرچه تا سال‌ها هیچ استفاده‌ای از آن نشد؛ اما بعدها یعنی در سال 1387 توسط احسان یغمایی از زیر خاک بیرون کشیده شد. بخش‌هایی از قلعه پرتغالی‌ها در زلزله آسیب دیده است اما همچنان قسمت‌هایی از آن باقی مانده است. در طی کاوش‌هایی که در این دژ به دست آمد ظروف چینی کشور چین و شیشه‌های ساخت ونیز به دست آمده است. قلعه پرتغال‌ها در ضلع شمالی جزیره قرار گرفته است و در تور قشم نیز از آن بازدید می‌شود.

جزیره هرمز

این جزیره در غرب قشم واقع شده و محلی بسیار زیبا و طبیعتی است. در جزیره هرمز می‌توانید شنا در آب‌های آبی‌کریستالی، تماشای دریاچه سدله و مشاهده پرندگان مهاجر در مناطق محافظت‌شده را تجربه کنید. همچنین با قدم زدن بر ماسه‌های قرمز رنگ جزیره از بودن در فضایی رویای لذت ببرید. بازار سنتی این جزیره نیز جایی عالی برای خرید سوغات است. عروسک‌های دست بافت و ظروف سنتی جزیره هرمز می‌توانند سوغات خوبی برای عزیزانتان باشند.

مکان های دیدنی قشم

دیگر جاهای دیدنی قشم

  • غار نمکدان قشم
  • چاه‌های تلا
  • جزایر ناز
  • بندرلافت
  • سد گوران
  • تنگه عالی محمد

دیدنی های قشم در شب

شب‌های قشم خیلی رویایی است! در این مدت می‌توانید به ساحل بکر بروید و در نسیم خنک از قدم زدن کنار دریا لذت ببرید. پیشنهاد ما به شما این است که شب را به گردش در مجتمع تفریحی هامون بگذرانید. این مجموعه تفریحی در کنار دریا قرار دارد و خدمات خوبی ارائه می‌دهد. مسیر دوچرخه سواری، آلاچیق، جت اسکی، شاتل، زمین والیبال، و قایق نیز از جمله خدمات مجموعه تفریحی هامون است. همچنین می‌توانید به رستوران مجموعه رفته غذایی لذیذ میل کنید. ساحل نقره‌ای و ساحل لارک نیز از دیگر جاهای دیدنی قشم در شب است که به گردشگران پیشنهاد می‌کنیم.

جمع بندی

دیدنی های قشم کم نیستند و هرکدام با ویژگی‌های جذابشان هوش از سرتان می‌برند. اگر دوست دارید زیبایی‌های این جزیره را از نزدیک بینید تور قشم آرامش سفر گزینه خوبی است. اسکان در بهترین هتل های قشم و برنامه سفر دقیق تجربه یک گشت و گذار عالی را برایتان رقم می‌زند. جهت کسب اطلاعات بیشتر کافیست با ما تماس بگیرید.

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS